הערכות גוברות והולכות כי צה"ל צפוי לפתוח במלחמה בצפון, וזאת לאחר הפצצות בלתי פוסקות של רקטות וכטב"מים באזור וגיחות מרובות של חיל האוויר הישראלי ללבנון. ברקע ההסלמה המתלקחת בצפון, תא"ל (במיל') אביגדור קהלני מתח היום (שישי) ביקורת על התנהלות המערכה. בריאיון לאריה אלדד ורון קופמן ב-103FM, אמר: "אם הדבר היה תלוי בי הייתי מקבל החלטות אחרות בתור ממשלה, בתור צבא".

הביביסטים הכתירו את נתניהו למשיח - ויש לו גם ממלא מקום | בן כספית
בחירתו של השר: עד כמה הדד ליין של גנץ יעמוד מול הלחצים ותשובת החמאס?

"מה שקורה בלבנון זה מתיש, זה משפיל", הוסיף. "לא צריך לסיים עם עזה כדי להיכנס ללבנון כרגע מבחינתי. יש לנו מלחמה מול מדינת לבנון ולא עם החיזבאללה. אני חושב שעל השפלה צריך להשיב באש. כרגע במצב הנוכחי אנחנו מושפלים".

בהמשך דבריו התייחס גם לקריאות להתפטרות הרמטכ"ל הרצי הלוי, ואמר: "אני בכלל לא אוהב התפטרויות גם של הממשלה וגם של מטה כללי תוך כדי מלחמה. נכון שאנשים בסופו של דבר יעזבו את תפקידם. כרגע אני מעדיף את המטאטא הישן שיודע איפה הלכלוך, מאשר החדש שאינו יודע. כדאי שהרמטכ"ל יסיים את תפקידו כאשר יסיים את מלאכתו.

תרגיל המדמה תמרון בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

"אני חושב שכרגע צריך לעצור מינויים. לא ייתכן שהחבילה תוגש לרמטכ"ל הבא כי היא מבושלת ומוכנה כבר במטה הכללי. מבחינתי ולפי דעתי, צריך לתת לבעלי התפקידים להמשיך כרגע. אני חושב ששר הביטחון צריך כרגע לנווט את הספינה מבחינת המטה הכללי".