אזעקות נשמעו היום (שישי) בנוף הגליל, לראשונה מאז דצמבר. מצה"ל נמסר כי שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה ובעקבות כך הופעלה התרעת צבע אדום במרחב מחשש לשברי ירוט. 

צה"ל נערך ללחימה מול לבנון - ושם עין על עיראק וסוריה
שינוי מגמה: עלייה בתמיכה הציבורית במתווה עסקת החטופים

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר כי התרעות הופעלו באזור נצרת, נוף הגליל, ריינה, משהד וכפר כנא, בשל יירוט באזור צומת גולני. לאחר תחקור האירוע, התברר כי מדובר בכטב"ם שחצה מלבנון ונפל בשטחים פתוחים במרחב עמק יזרעאל. בוצע ניסיון יירוט שלא צלח לעבר המטרה. בנוסף, זוהה כטב"ם נוסף שחצה מלבנון ונפל במרחב שומרה. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. בכלל האירועים אין נזק ואין נפגעים. האירוע מתוחקר.

מדובר בהסלמה ממשית, שכן מדובר בחדירה לעומק של שבעים ק״מ מהגבול. בפעם הקודמת שחדר כטב"ם של הארגון לעומק השטח, זה היה בעת שפגע בטל שמים הנמצא בצומת גולני יותר מ-50 ק״מ מהגבול.

בתוך כך דיווחו גולשים על ירוט במרחב צומת גולני וערוצי תקשורת ערבים ישראלים דיווחו על נפילת רקטה סמוך לכפר כנא בגליל, כ-35 ק"מ מהגבול עם לבנון. עוד דווח, כי כתוצאה מהיירוט ונפילת רסיסים פרצה אש במקום.

בינתיים מתגברות ההערכות כי צה"ל צפוי לפתוח במלחמה בצפון, וזאת לאחר הפצצות בלתי פוסקות של רקטות וכטב"מים באזור ועשרות גיחות של חיל האוויר הישראלי לעבר לבנון.

חטיבת האש 282 בזירה הצפונית (צילום :דובר צה"ל)

אתמול התייחס לסוגיה זו מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, שאמר כי "אנחנו ערוכים ומוכנים, וכשנפקד, האויב יפגוש צבא חזק ומוכן. לא ננוח לרגע ונמשיך להילחם בעוז ובתבונה עד להשלמת המשימה, החזרת הביטחון ותחושת הביטחון לצפון. האחריות הזו ברורה והיא מונחת על כתפינו".

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]