בני משפחותיהם חיכו להם בנשימה עצורה ועכשיו זה קורה: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו שוחררו משבי החמאס בפעילות צבאית נועזת כשהם בראים ושלמים.

נועה ארגמני

נועה ארגמני  הפכה לאחד הסמלים לאכזריות המפלצתית של מחבלי חמאס בטבח, אחר שסרטון המתעד את חטיפתה ממסיבת הטבע ברעים ונפילתה בשבי יחד עם בן זוגה הפך ויראלי. בסרטון שפורסם ב-7 באוקטובר נראתה נועה נלקחת בכוח על אופנוע כשהיא מתייפחת וזועקת, בעוד בן זוגה אבינתן אור מובל בגסות על ידי המחבלים. 

נועה ואבינתן, שבילו במסיבה ברעים לפני הטבח, התחבאו ממחבלי חמאס במשך שעות, דיווחו על מיקומם וסימסו לעזרה, אך זו לא הגיעה, עד שהתגלו על ידי המחבלים. בסרטון שני מ-7 באוקטובר נראתה נועה, שציינה יום הולדת 26 במהלך השבי, יושבת על ספה ושותה בקבוק מים. אמה של נועה, ליאורה, חולה בסרטן המוח, ובחודשים האחרונים חלה התדרדרות במצבה.

לפני כשבוע חמאס פרסם סרטון ובו נשמע קולה של ארגמני בו היא מתחננת בפני עם ישראל "תצילו אותנו". בחודש דצמבר פורסם ברשת NBC האמריקאית כי קיימות אינדיקציות שארגמני לא נחטפה על ידי חמאס, אלא סביר להניח שנלקחה על ידי המון עזתים שפרץ לישראל שעות לאחר הפלישה הראשונית. משמעות הדברים היא שייתכן שחמאס כלל לא מחזיק בה, ואף סביר כי לארגון הטרור אין מידע על מקום הימצאה. 

נועה ארגמני (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
נועה ארגמני (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

 אלמוג מאיר

אלמוג בן ה-21 נסע עם חבר בשישה באוקטובר למסיבה בקיבוץ רעים. בשעה 07:45 בבוקר יום שבת הוא התקשר לאימו וסיפר לה שסגרו את המסיבה כי יש פיצוצים ויריות. הוא גם אמר לה שהוא אוהב אותה, הבטיח לעדכן וניתק. לאחר שהתברר גודל האסון בעוטף, בשעה 12:30 ביום שבת חמאס שחררו סרטון שבו רואים את אלמוג אזוק עם עוד ארבעה צעירים.

אמו של אלמוג, אורית, אמרה בריאיון "למעריב" בחודש אוקטובר כי “קיבלתי את הסרטון מידידה שלו, שראתה וזיהתה אותו. היא התקשרה אליי ואמרה ‘אורית, אני ממש מצטערת, אבל אני מזהה את אלמוג'. הסתכלתי על הסרטון, והיה לי ברור שזה אלמוג, ישר מזהים". הסרטון שהגיע למשפחה היה אות החיים האחרון שהתקבל מאלמוג.

אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)
אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)

אנדרי קוזלוב 

אנדריי קוזלוב בן ה–27 הגיע לישראל רק לפני שנה וחצי מרוסיה במסגרת פרויקט מסע והחליט להישאר. ב–7 באוקטובר הוא היה בפסטיבל נובה שם עבד כמאבטח ללא נשק. כשהתחילו הרקטות מעזה, הספיק להתכתב עם חבריו ואף השאיר הודעה קולית לאמו שגרה בסנט פטרבורג. לאחר מכן נעלם. במשך שלושה שבועות נחשב כנעדר, ורק אז הכריז עליו הצבא כחטוף.

ג'ניפר מסטר, בת זוגו,  שוחחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM בחודש אפריל וסיפרה כי "אנדריי עבד כמאבטח, הוא התחיל לשלוח לי סרטונים מהאירוע ואמר שהוא לא יודע לאן לברוח. בערך בשעה 09:20 הוא הפסיק לענות. אנדריי הוא חלק מפאזל שחסר לי. אני יודעת שהוא בריא ושלם מאות החיים האחרון לפני הרבה זמן. יש לי אמונה שהוא בסדר".

אנדריי קוזלוב (צילום: מטה משפחות החטופים)
אנדריי קוזלוב (צילום: מטה משפחות החטופים)

שלומי זיו

שלומי זיו, בן 40 המתגורר במושב אלקוש, עבד כסדרן במסיבה ברעים. כשהחלה המתקפה הוא נשאר בשטח האירוע ועזר למבלים עד שנחטף לרצועת עזה. ב-7 באוקטובר, יום שבת בבוקר, כשהחלו האזעקות ומטחי הרקטות הכבדים לדרום, שלומי עוד דיבר עם משפחתו ואמר לאחותו ולאימו שהוא בסדר ושהוא בדרך החוצה מהמסיבה: ״היו הפגזות, טילים באוויר, המסיבה לא ממשיכה וכשישחררו את פקק התנועה, ניסע הביתה״, דיווח לאימו. 

״בסביבות 7:00 דיברתי שוב עם שלומי, לאחר שכבר הבנו וקיבלנו דיווחים על כך שיש מחבלים באזור של המסיבה. הוא כתב לי ״המחבלים לא קרובים אלינו, הכול בסדר״. באותו רגע חשבנו שיש שלושה-ארבעה מחבלים, ואף אחד עדיין לא שיער שיחדרו לשטח ישראל מאות מחבלים. לאחר כשעה התקשרתי שוב לאחי, הוא ענה ואמר שיחזור אליי ובו זמנית שמעתי שהוא מתנשף בכבדות, ורץ מהר על דשא או חצץ״, סיפרה אחותו של שלומי, רויטל נשיא, בשיחה עם "מעריב"

״מאותו רגע, שלומי כבר לא היה זמין. הקו היה מנותק. לאחר שהבנו את גודל הזוועות שהתחוללו במסיבה, כבר ממש דאגנו והוא היה מוגדר כנעדר. עד ליום שישי האחרון, כמעט במשך שבוע, לא ידענו מה הסטטוס של שלומי ואם הוא חי או מת - אבל התפללנו וקיוונו לטוב בתוך חוסר הודאות. בערב שישי, הגיעו אלינו גורמים רשמיים מהצבא, וסיפרו לנו שעל פי האינדיקציות - שלומי ככל הנראה הוא בין החטופים בעזה. באותו יום הודיעו גם למשפחות של אביב וג׳ק חבריו - שהם נרצחו ונמצאו ירויים במסיבה״. 

שלומי זיו (צילום: באדיבות המשפחה)
שלומי זיו (צילום: באדיבות המשפחה)