במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה, לוחמי ימ"מ חילצו היום (שבת) את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב בעודם בחיים. 

תרגיל ההטעיה והמבצע הנועז לאור יום: כל מה שאפשר לספר על חילוץ החטופים
חוזרים הביתה: אלו ארבעת החטופים ששוחררו | השמות והסיפורים

הפעולה החלה לפני מספר שבועות כאשר השב"כ אסף מידע מדויק על המצאות ארבעת החטופים בשתי מבנים שונים במחנה נוסיראת במרכז הרצועה. כוחות של השב״כ הצלחנו למפות את המבנים ויחד עם אמ״ן נבנתה תוכנית פעולה כאילו נלקחה מהסרטים. קצין בכיר מאוד שהיה בחפק המבצע אמר: "הייתי באין ספור פעולות מעבר לקווים פיקדתי על פעולות נועזות אבל הפעולה הזאת היא הפעולה הנועזת ביותר שראיתי בחיי״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החטופים ששוחרו (צילום: באדיבות המשפחה)
החטופים ששוחרו (צילום: באדיבות המשפחה)

המשימה לשחרור החטופים הוטלה על הימ״מ. הכוחות התאמנו למבצע במשך כמה שבועות. הלילה ניתן האות. ראש השב״כ רונן בר יחד עם הרמטכ״ל הרצי הלוי פיקדו באופן אישי על המבצע. בחפק השב״כ ישבו במהלך המבצע שר הביטחון, מפקד חיל האויר אלוף פיקוד דרום אאד אמן וראש אגף המבצעים.

כל אוגדה 98 נתנה מעטפת למבצע תוך שהכוחות מבצעים תרגיל הטעיה ומבצעים פעילות הסחה למבצע. חיל האוויר העמיד מעטפת אווירית עם עשרות מטוסי קרב מסוקי תקיפה מסוקי חילוץ של 669 וכטבמ"ים. בשעה 11:00 לאור יום שהרחובות במחנה הפליטים מלאים באגם ניתן האות. איש לא היה יכול להאמין שמבצע חילוץ כזה יתבצע באור יום. 

בו זמנית בשני מבנים מאוחרים פרצו הלוחמים של הימ״מ ובתוך שניות הגיעו לחטופים וחיסלו את המחבלים. הליך החילוץ וניתוק המגע נמשך שעה ארוכה והוא כלל מעטפת ירי של חיל האוויר וכוחות אוגדה 98. מסוקי חיל האויר נחתו ופינו תחילה את הלוחם וכן את נעה ארגמני. לאחר דקות נחתו מסוקים נוספים וחילצו את שלושת החטופים הנוספים.