לוחמי ימ"מ חילצו היום (שבת) את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב ממחנה נוציראת שברצועת עזה בעודם בחיים. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי ‘שיבא׳ תל השומר. במבצע נפצע לוחם ימ"מ באורח קשה.

במבצע נועז במרכז הרצועה לאור יום: ארבעה חטופים חולצו בחיים  
תרגיל ההטעיה והמבצע בלב מחנה הפליטים: כל מה שאפשר לספר על חילוץ

החטופים ששוחרו (צילום: באדיבות המשפחה)
החטופים ששוחרו (צילום: באדיבות המשפחה)

היום (שבת) בשעה 11 בבוקר במטה השב״כ אי שם במרכז הארץ ישבו כל ראשי מערכת הביטחון, האוויר בחדר היה דחוס הלחץ היה רב. מבצע החילוץ מהסרטים עמד על חוט השערה.

האות ניתן לוחמי הימ״מ והיחידה המבצעית של השב״כ בצהרי היום. הכוחות הסתערו על שני מבנים בלב ליבה של עזה. מאות, אולי אפילו אלפי לוחמים, השתתפו במעטפת. מרבית הלוחמים של אוגדה 98, טייסים ולוחמי חיל הים לא ידעו עד הקצה מה הירי שהם מבצעים. המבצע בוצע תחת אש כבדה של המחבלים על הכוחות והחטופים.

ערד ניר מודיע על שחרורה של נועה ארגמני (צילום :מיקי לוין)

דקות אחרי פרוץ המבצע, ידיעות על הפעולה החלו להיות מופצות בטלגרם. הלוחמים בשטח פעלו לחילוץ החטופים, ובמקביל אש לחיפוי וחילוץ הכוח נורתה על ידי חיל האויר, חטיבה 7 של השריון וכן ירי של הצנחנים ושל חטיבת כפיר. מסוקי חיל האויר נחתו בשטח עוין ואספו פעם אחר פעם את החטופים וחלק מהלוחמים.

בצה״ל ובשב״כ התקשו להאמין כי מי שמסכנים את הלוחמים היו לא פחות מאשר הגולשים, שרצו לספר לכולם. הם השקימו לא רק את הציבור הישראלי, אלא גם את התושבים והמחבלים בעזה.

השמועות נמשכו במשך שעתיים, עד להודעתו הרשמית של דובר צה״ל. הגולשים הפליגו במידע לא מבוסס באשר לזהות החטופים ומצבם, היו אפילו כאלה שהפיצו שמוחמד דף נהרג במבצע.

אם באולימפיאדת פריז היה ענף ספורט של הפצת שמועות - הציבור הישראלי היה לוקח את מדליית הזהב בהליכה.

אחרי תקופה מטלטלת כל כך, הרצון לספר ולדעת הוא אדיר. מנגד, עומדים לוחמינו, שמחרפים את נפשם. כל מידע לא מאומת שיוצא בלי בקרה, יכול לעשות את כל ההבדל בין ניצחון מזהיר לבין כישלון מוחלט.