המשטרה ומשמר הגבול הודיעו היום (שבת) כי פקד ארנון זמורה ז״ל, מפקד ולוחם בימ״מ אשר נפצע באורח אנוש במבצע החזרת החטופים הבוקר בעזה, מת מפצעיו. זמורה בן ה-36 התגורר בשדה דוד, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הוא פונה תחילה באורח אנוש לבית חולים, שם נלחמו הרופאים על חייו.

חוזרים הביתה: אלו ארבעת החטופים ששוחררו | השמות והסיפורים
תרגיל ההטעיה והמבצע בלב מחנה הפליטים: כל מה שאפשר לספר על החילוץ

כאמור, במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה, לוחמי ימ"מ חילצו את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב בעודם בחיים. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי ‘שיבא׳ תל השומר. במבצע נפצע לוחם ימ"מ באורח קשה.

נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב (צילום: באדיבות המשפחה)
נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו, אנדרי קוזלוב (צילום: באדיבות המשפחה)

הפעולה החלה לפני מספר שבועות כאשר השב"כ אסף מידע מדויק על המצאות ארבעת החטופים בשתי מבנים שונים במחנה נוסיראת במרכז הרצועה. כוחות של השב״כ הצלחנו למפות את המבנים ויחד עם אמ״ן נבנתה תוכנית פעולה כאילו נלקחה מהסרטים. קצין בכיר מאוד שהיה בחפק המבצע אמר: "הייתי באין ספור פעולות מעבר לקווים פיקדתי על פעולות נועזות אבל הפעולה הזאת היא הפעולה הנועזת ביותר שראיתי בחיי״.

ארנון הוביל בשבעה באוקטובר את הקרב בצומת יד מרדכי, תוך חיסול עשרות מחבלים ומנע בכך חדירה של המחבלים צפונה. לאחר מכן המשיך ונלחם בקרב בבסיס נחל עוז ובבארי. ארנון ז״ל היה בכוח שפרץ לדירה בה הוחזקו  החטופים שהוחזרו ארצה, נפצע קשה במהלך היתקלות ונפטר בבית החולים.

המשימה לשחרור החטופים הוטלה על הימ״מ. הכוחות התאמנו למבצע במשך כמה שבועות. הלילה ניתן האות ראש השב״כ רונן בר יחד עם הרמטכ״ל הרצי הלוי פיקדו באופן אישי על המבצע. בחפ"ק השב״כ ישבו במהלך המבצע שר הביטחון, מפקד חיל האויר אלוף פיקוד דרום, מפכ"ל המשטרה, ראש אמ"ן וראש אגף המבצעים.

לוחמי הימ''מ (צילום: אבשלום ששוני)
לוחמי הימ''מ (צילום: אבשלום ששוני)

משפחתו של ארנון זמורה ז"ל: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק אשר האמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע. ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי התייחס למבצע החילוץ הבוקר: "הלב מתמלא גאווה נוכח פעולת החילוץ ההירואית בה פעלו בגבורה עילאית כוחות הביטחון: צה״ל,שירות הביטחון הכללי ולוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור- הימ״מ. בזהה לסיפור תקומתנו כעם וכמדינה המחיר כבד ולצערנו, התבשרנו על פטירתו של לוחם הימ״מ ארנון זמורה ז״ל מפקד ולוחם עז נפש, לוחם אשר בגופו השלים את המשימה לשחרור החטופים ולהחזירם לחיק משפחתם.

לאחר מכן אמר: "במבצע החילוץ הפגין ארנון ז״ל אומץ לב, נחישות, מסירות והקרבה שייחקקו בספרי הגבורה של עמנו. חרף המאמצים הרפואיים נקבע מותו בבית החולים. בשם משטרת ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחתו של גיבור ישראל-יהי זכרו ברוך. אשרי העם שזכה במפקדים ולוחמים עזי הנפש אשר חילצו לאחר שמונת חודשי תופת את ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. העיניים דומעות נוכח התמונות של המפגשים המרגשים של בני המשפחה עם יקיריהם,תמונות שממחישות יותר מכל את צדקת דרכנו".