סא"ל במיל' אלון אביתר, פרשן לענייני ערבים ומומחה לזירה הפלסטינית, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, והתייחס להפתעה הגדולה שחווה אתמול ארגון הטרור חמאס, עם מבצע חילוץ החטופים הדרמטי. "אני חושב שהצעד הראשון המתבקש מבחינתם אחרי שלב ההלם והיציאה מאיזון, כי היה ממד משמעותי של הפתעה, הוא בבקרת נזקים, לבדוק איך ולמה קרה מה שקרה.", ציין. 

השמחה לא שלמה: "נועה ארגמני לא יכולה לתקשר עם אמה"
אסטרטגיה מחפירה: נתניהו חגג הישג נקודתי והתעלם מהשאר | בן כספית

עוד אמר כי "הדבר השני לאחר הבדיקה של עצמם, אני יכול להניח בזהירות שזה ישליך גם על תנ אי ההחזקה והמודיעין של שאר החטופים ברצועה. היה שיח מאוד ערני במדיה הערבית, באולפנים הערבים, סביב ההשלכות על עסקה ועל הנהגת חמאס. מה האירוע הזה יעשה, גם בעקבות הפעלת הלחץ היותר משמעותית של ארה"ב על קטאר"

כמו כן, טען כי הטרוריסט יחיא סינוואר, מנהיג החמאס בעזה, לא מעניק חשיבות לעמדתם של משעל והנייה: "מבחינת סינוואר והנהגת חמאס בתוך הרצועה, שהיא הקובעת בעניין. מי שאחרי על הנכס שנקרא החטופים או מנהל את המערכה בעזה הוא בעל ההחלטה בעניין. מבחינת המיקום של הנהגת חמאס, את הנהגת חמאס בעזה לא מעניין מה יעשו עם משעל והנייה, מבחינתם הם יכולים לגור באוהל".

שיחת הוידאו המרגשת בין שלומי זיו לאשתו וחברו (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כמו כן, הוסיף: "מבחינת סינוואר, יכולים להפוך את משעל והנייה על הראש. בראייה החמאסית האידאולוגית הדתית, אין פה בכלל שיקול כמה פלסטינים נהרגו בתוך רצועת עזה. אנחנו כן רואים מחאה פנימית ברף קצת יותר גבוה בשבועות האחרונים של האוכלוסייה, חמאס דואגת לכסח אותה על מנת שזה יישאר בגובה דשא".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm