סא"ל שמעון פוטרבני, מג"ד 77 שלקח אמש חלק במבצע במבצע חילוץ החטופים הדרמטי, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, וסיפר על תחושת המשמעות הגדולה. "התחושות הן תחושות של התרגשות גדולה. תחושת משמעות גדולה למה שאנחנו עושים, ועם הפנים קדימה", ציין. 

השמחה לא שלמה: "נועה ארגמני לא יכולה לתקשר עם אמה"
מבצע שחרור החטופים הוכיח שוב מה הדבר הכי חשוב לטפל בו

על ההיערכות לקראת המבצע, סיפר: "הגדוד עסק בימים האחרונים, על מנת לייצר את כל התנאים כדי שמבצע כזה יכול היה לצאת לפועל. מהרגע שהמבצע יצא, היינו כוח עתודה. הגזרה חולקה למספר תיחומים. יצאנו להתקפה על שטח סמוך כדי לסייע לכוח שנמצא בהיתקלות ולהפחית לחץ מהאגפים ולהתמודד עם מחבלים באגף, זאת כדי שלא יוכלו להגיע לכוח שנמצא בחילוץ".

עוד הוסיף: "את המגד"ים שיתפו בחלק מהפרטים בשבוע שעבר. ישר הבנו את המשימה ואת גודלה, הגדוד השתתף גם במבצע ברפיח. אך לא יכולתי לספר שום דבר לאף אחד, בבוקר המבצע קראתי למפקדים ולאנשים בגדוד".

ההודעה לאימו של החטוף אלמוג מאיר על חזרתו (צילום :רשתות חברתיות)

כמו כן, התייחס להשתלשלות האירועים אמש, כמו גם לחטופים ולהרוגים בקרב הגדוד: "הדיווחים מתחילים לזרום, גם על ההצלחות וגם על הסיטואציה המורכבת בתוך הבית ובחילוץ, כל הדיווחים זורמים אחד על השני. שמענו את הכוח המבצע בקשר, הכל זורם. זו מערבולת רגשות שקשה מאוד לתאר אותה.

אלמוג מאיר (צילום:  REUTERS/Marko Djurica)
אלמוג מאיר (צילום: REUTERS/Marko Djurica)

השאיפה היא להיות נוכחים ברגע, אך המשימה שלנו הייתה להיות כוח עתודה משמעותי ובזה התרכזנו. תוך כדי הפעילות עדכנו בחלק מהפרטים. בסוף נהרג שם לוחם אמיץ, ארנון זמורה, גם לזה התוודענו במהלך היום, והכל יחד תחת אותה מערבולת רגשות. 

הגדוד נלחם מ-7 באוקטובר, ויש לנו חטופים בגדוד שכרגע נמצאים בעזה. ציינו שמונה חודשים, בתמרון נהרגו חמישה חיילים בגדוד, מרביתם ב-7 באוקטובר כי הטנקים היו ממש על הגדרות". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm