צביקה יחזקאלי, פרשן ערוץ i24, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, והתייחס למבצע חילוץ החטופים הדרמטי ממרכז הרצועה. "חמאס עשה את המשוואה 200 על ארבעה. אם תרצו את התגובה הרשמית שלהם, הם אומרים, 'מה אתם מתלהבים? בכל המלחמה הזאת הוצאת קרוב לאולי שבעה חטופים, הרוב אצלנו", ציין. 

דיווח דרמטי: נועה ארגמני הוחזקה ע"י אחד מעורכי אל ג'זירה
מחופשת לאישה ערבייה: הסיפור שלא סופר על נועה ארגמני

כמו כן, הסביר את התרגיל הפסיכולוגי החדש שמבצע ארגון הטרור כלפי ישראל: "חטפנו לכם 250, והדבר הכי חשוב, שהעולם גם ראה שהתייחסנו אליהם טוב ואתם הרסתם וטבחתם והרגתם', זאת תגובת חמאס. אני חושב שיש היום, אולי באחת הפעמים הראשונות במלחמה, אפקט מול האוכלוסייה. פתאום הם רואים שיש מחירון חדש וכנראה ישראל יש לה גם צד אחר, צד שפעם הכרנו, הממזרי, הערמומי, זה שלא ויתר, שפשוט משחק בכלי שכביכול לחמאס יש אותו, בעניין הסבלנות".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרחוב או הציבור משפיע על סינוואר?
"לא. המסכנות שלו, הקטל, הדם, זה לא מזיז לסינוואר. סינוואר, מבחינתו, שייהרגו כמה שיותר. דבר אחד מעניין את סינוואר, לשמור חטופים, להחזיק זמן, הישראלים לבד, מהפיצול בתוכם, מהוויכוח בתוכם. מה אפשר את הפעולה? קודם כל מודיעין, אתה כבר בשטח, אתה כבר נכנס שם, אתה כבר נמצא. אני חושב שזה יכול רק לעלות, המגמה הזאת רק תעלה, זו יכולה להיות נקודת מפנה במלחמה ובגלל זה חמאס דואג ויודע שהוא בסוג של בעיה".

אורית, אימו של אלמוג מאיר, מקבלת את הבשורה על שחרור בנה החטוף (צילום :אניטה, לייק האוס)

כמו כן, יחזקאלי הסביר מדוע בחמאס כלל לא מעוניינים כעת בביצוע של עסקת חטופים: "הכלל אומר כזה דבר, אם אתה נתת הזדמנות לעסקה במשך שלושה-ארבעה חודשים ואתה הבנת שחמאס לא רוצה עסקה, למה? נוח לו, יש לו אוויר. אם תסגור את האוויר, אפילו בפעולות צבאיות מאוד מאוד כואבות שמטלטלות, כמו זאת שהייתה, יש סיכוי שאתה תגלה הפתעות בתת קרקע ואפילו מעל הקרקע. אלה הוחזקו בתוך בתים. בנקזים שיצאו יש אוצרות מודיעיניים, אנחנו רק מתחילים את הסיפור".

עוד הסביר: "אתה עכשיו מבין שהמלחמה הזאת הולכת להיות הרבה זמן, זה די דומה להבנה שאתה יודע שבצפון צריכה להיות מלחמה מתישהו. אין מה לעשות, זה מה שיש לנו. כל עוד לא קיבלת את המהפך בדמות כניעה, הנהגת חמאס, סינוואר, זה לא יכול לקרות כי אתה לא לופת את רפיח כמו שלפת את צפון רצועת עזה. 

ארנון זמורה (צילום: דוברות המשטרה)
ארנון זמורה (צילום: דוברות המשטרה)

כל עוד אתה חוזר, יוצא מאזורים בשיטת הפשיטות, שיטה לדעתי לא נכונה למסר במזרח התיכון, אז אתה כביכול בעיני האויב שלך מדשדש. אם אתה משנה מוד והופך להיות ממזר ודוקר וחושב ולוקח מודיעין, אני חושב שפה הכוח הצבאי עכשיו הוכיח את עצמו".

יש דיווחים שקטאר מאיימת על ראשי חמאס
"טריק של משא ומתן. אני חושב שקטאר מחזיקה את המפתח האמיתי לחמאס, זה הכסף. מה זה חמאס? חמאס זה ארגון תנועה אסלאמי, אבל בעיקר זה בור ללא תחתית של תרומות ושל סיוע כספי מכל העולם".

חגיגות שמחה באור יהודה בעקבות חילוץ תושב העיר אלמוג מאיר (צילום: משה כהן)
חגיגות שמחה באור יהודה בעקבות חילוץ תושב העיר אלמוג מאיר (צילום: משה כהן)

יחזקאלי המשיך לטעון כי יש להגביר את הלחץ הצבאי נגד החמאס: "ההתקדמות העקבית בלחץ צבאי יכולה להביא הפתעות, ואתה תראה שזה קורה כי אין מה לעשות, בסופו של דבר זה ארגון טרור מוגבל, עם יכולות מוגבלות שאתה באמת דורס אותו. לראיה, כל מי שיוצא מעזה, כל לוחם, כל קצין, כל חייל מילואים, אומר 'הורגים אותם. רק סבלנות'. תמשיכו ככה, זה הכול". 

אבל לנו אין את הסבלנות הזו כשיש לנו זירה צפונית פתוחה
"אני חושב שסבלנות זה עניין של להבין מה עומד לנגד עיניך. היום העם שלנו כבר מבין - קמו עלינו לכלותנו. כולם מבינים שזה לאורך זמן".