שר החוץ האיראני, עלי בגרי קאני, שיגר היום (ראשון) מסר מאיים לישראל, ואמר כי "אם הציונים רוצים ליפול מהביצה בעזה לבאר הלבנונית, אנחנו לא ממליצים להם לעשות זאת". השר אמר את הדברים בריאיון לרשת CNN בטורקית, הדגיש כי ארצו "מחויבת להשתמש בכוחה כדי ליצור הרתעה נגד ישראל לאור התנאים הבלתי יציבים באזור", וחשף את המהלך של ארצו במקרה של מלחמה עם לבנון.

דיווח דרמטי: נועה ארגמני הוחזקה ע"י אחד מעורכי אל ג'זירה
דוד ביטן יוצא נגד התקשורת ומבקרי הממשלה: "לאנשים יש ציפיות מוגזמות"

באקרי ביקר בטורקיה וציין בפני הערוץ הטורקי כי "הישות הציונית מערערת את היציבות באזור ומלמדת את הציונים, כי כאשר מאיימים על יציבותו וביטחונו של האזור, איראן משתמשת בכוחה בתבונה כדי להטיל משמעת על היישות ולהשיב את היציבות האזורית".

"הפשעים ורצח העם שבוצעו על ידי הציונים בעזה הם המציאות הכואבת ביותר של ימינו", אמר. "על כל הממשלות לעשות מאמצים לעצור את הפשעים ורצח העם המבוצעים על ידי הציונים בעזה. על המדינות המוסלמיות, ובמיוחד על שמונה המדינות המוסלמיות המתפתחות, מוטלת אחריות כבדה מאוד בתקופה רגישה זו".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בהמשך התייחס להסלמה בעימות בין ישראל לחיזבאללה, והזהיר: "אסור להם לשכוח את התבוסה ב-2006 שבה הם נאלצו לסגת מדרום לבנון. אם הם רוצים ליפול מהביצה בעזה לבאר הלבנונית, אנחנו מייעצים להם לא לעשות את זה".

תקיפת צה"ל בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

בתשובה לשאלה איזו תמיכה תעניק איראן במקרה של מלחמה בצפון ישראל, השיב קאני: "תמיד תמכנו בציר ההתנגדות נגד ההתנכלויות, הפשעים והניסיונות של הציונים. נמשיך לתמוך בהם מעתה והלאה. זוהי חובתו של כל אדם חופשי, כל אדם מוסלמי וכל מדינה אסלאמית לתמוך בעם הפלסטיני המדוכא נגד הציונים הכובשים".