לוחם המילואים מחיל ההנדסה הקרבית, אלירן מזרחי ז"ל, בן 40 נשוי ואב לארבעה מענתות, שם קץ לחייו ביום שישי האחרון. מזרחי היה אמור לשוב לשירות המילואים היום (ראשון), לאחר שהתעקש להמשיך לשרת למרות פוסט טראומה ממנה סבל בעקבות החוויות שחווה בעזה מראשית המלחמה. סיפורו של אלירן מזרחי ז"ל סופר בסרט התיעודי של לירון ויצמן "בחזרה מעזה", העוסק בעיבוד הטראומה של המילואימניקים בחזרתם מהלחימה בעזה.

דיווח דרמטי: נועה ארגמני הוחזקה ע"י אחד מעורכי אל ג'זירה  
הח"כית לשעבר זעזעה את אם החטופה: "גם אנחנו בימין עברנו דברים איומים"

מתוך "בחזרה מעזה" (צילום :באדיבות רשת 13)

חברו הטוב של מזרחי, גיא זקן, שוחח עם "מעריב" וסיפר בעצב על אלירן: "הוא נלחם בגבורה ברצועת עזה, נפצע וחווה פוסט טראומה. למרות זאת התנדב להתגייס שוב לשירות מילואים, החל מהיום. ביום שישי הוא שם קץ לחייו וצה"ל מסרב לערוך לו הלוויה צבאית, לה הוא ראוי".

"לאלירן היתה עבודה טובה באלקטרה בתחום הבטון, הוא עבד שם עשר שנים, אבל הוא ראה בשירות הצבאי ייעוד. אלירן תמיד היה בחור ערכי עם נתינה. הוא נשוי ואב לארבעה ילדים, בהם על הרצף האוטיסטי, מהיישוב ענתות", סיפר זקן על חברו הטוב.

אלירן מזרחי ז''ל (צילום: צילום פרטי)
אלירן מזרחי ז''ל (צילום: צילום פרטי)

"אנחנו חברים מילדות וגם משרתים ביחד במילואים", ציין זקן – "התגייסנו למילואים מהשבעה באוקטובר וכשהחלה הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, היינו מהראשונים שנכנסנו, כמפעילי D9 בהנדסה קרבית. לחמנו כמפעילי D9 בבית חאנון, בצפון הרצועה ובהמשך בחאן יונס".

לאחר חודשים של לחימה, ב-27 בינואר, מזרחי וזקן נפצעו ממטען חבלה: "גם קיבלנו פוסט טראומה. משרד הביטחון הכיר בנו ואלירן השתחרר משירות מילואים ב-14 באפריל. למרות שאלירן לא היה חייב, הוא ביקש להתגייס שוב ביחד עם חבריו לשירות מילואים, שהיה אמור להתחיל היום באזור רפיח".

זקן מספר שפגש את מזרחי ביום שישי בשעות הבוקר: "דיברנו על שירות המילואים. הוא כבר היה מוכן לקראת הגיוס וציפה לזה, אבל בשישי אחה"צ הוא שם קץ לחייו. היה לו קשה להתמודד עם הפוסט טראומה ועם מה שראה".

אלירן מזרחי ז''ל (צילום: צילום פרטי)
אלירן מזרחי ז''ל (צילום: צילום פרטי)

לאחר מותו, משפחתו וחבריו ביקשו להעניק לו את הכבוד הראוי ולקיים עבורו הלוויה צבאית בחלקה צבאית בבית עלמין צבאי.

"אלירן שם קץ לחייו בגלל הטראומה שחווה ברצועת עזה. הוא גיבור שנלחם עבור עם ישראל ומגיעה לו הלוויה צבאית. אבל לצערי הבקשות לא נענו. משפחתו כבר הודיעה שהיא תסכים לקיים עבורו רק הלוויה צבאית. זו החובה של צה"ל לקבור אותו בחלקה צבאית ולתת לו הכבוד הראוי לו כגיבור ישראל", אומר עוד זקן בנחישות.