מלחמת חרבות ברזל: זה היה אחד הרגעים הכי מתוחים במבצע החילוץ של החטופים מרצועת עזה. הרבע שעה הכי ארוכה במבצע החילוץ. על המסכים במתקן שב״כ במרכז הארץ צפו כל הצמרת המדינית ביטחונית של ישראל. זה הרגע שבו נעצרה הנשימה ליושבי חפ״ק המבצע. זה הרגע שבו כלי הרכב נתקע ברחוב הכי מרכזי בנוסראת כאשר עשרות מחבלים רצים לעברו בנסיון לפגוע בלוחמים והחטופים.

החדר שבו הוחזקה נועה ארגמני וחולצה ממנו - נחשף
לא מה שחשבתם: פרישת גנץ תמתן את בן גביר וסמוטריץ' בתוך הממשלה

״זה היה אירוע פסיכי הוליווד לא עושים סרטים כאלה… כשהרכב נתקע זה היה רגע של מתח״ אומר גורם בטחוני ואילו מפקד שהשתתף בניהול החילוץ סיפר: ״זה היה אירוע בהחלט לא צפוי הרכב נתקע במקום הכי הומה אנחנו רואים עשרות אנשים רצים כשהם חמושים חלקם בטילי RPG.

הלוחמים נערכו סביב כלי הרכב ובו שלושת החטופים: שלומי זיו, אנדרי קוזלוב ואלמוג מאיר. במקביל מטוסי חיל האוויר העניקו מטריה אווירית  במשך דקות פעלו הטייסים כדי למנוע התקדמות של  עשרות רבות של מחבלים לעבר הכח״ אומר הגורם והוסיף: ״בתוך עשר דקות הגיעו לוחמי סיירת הצנחנים וטנקים של חטיבה 7. ברגע שראיתי את הטנקים מגיעים וכשהם והקיפו את הרכב הבנתי שאנחנו בשליטה מלאה״.

בנימין נתניהו בבית החולים שיבא על שחרור החטופים (צילום :לע"מ)

בפיקוד הדרום אומרים כי תוכנית החילוץ שהכינו בפיקוד הדרום ובאוגדה 98 החלה כבר שבוע קודם את התוכנית בנו אלוף הפיקוד ירון פינקלמן ומפקד האוגדה תא"ל דן גולדפוס. זה היה מבצע הטעיה כאשר אוגדה 98 מבצעת תימרון קרקעי במחנה הפליטים דיר אל באלח. ובמקביל במחנה הפליטים אל בורג׳. הכוונה היתה ליצור פלטפורמה להבאה בצורה בטוחה את הכוח הכי קרוב ללב שטח האויב שצהל לא יתמרן בו קודם.

ובמקביל ליצור פלטפורמה לחילוץ מהיר״, יצרנו מעטפת סביב מחנה נוסיראת כך שלקחנו בחשבון עם משהו ישתבש ירוצו כוחות משלוש אגפים כדי לחלץ. וזה מה שקרה ביום שבת ברגע שהרכב נתקע כל הכוחות זנקו.

סיירת הצנחנים הגיעו בתוך עשר עד 15 דקות לרכב עם החטופים והלוחמים שניות אחר כך כבר הקיפו את הרכב טנקים של חטיבה 7. אני יכול לומר בפסקנות שאם הינו מאחרים להגיע לרכב החטופים בעשר דקות לא יותר הינו היום במקום אחר. בקרבות אחרים לגמרי״. 

בחזרה לחפ״ק השב״כ במרכז הארץ: ״אנחנו עוקבים אחרי הפעילות של חיל האוויר איך בעזרת פגיעות מדויקות הם עוצרים את ההתקדמות של החמושים לעבר הכוח התקוע עם החטופים, זה היה טירוף המרחקים בין החמושים לכח היו מטרים והטייסים עבדו בדיוק רב״- אומר גורם בטחוני. בצה״ל מעריכים כי המספר של הנפגעים שמפרסם החמאס הוא מופרז״, אנחנו מניחים שמספר הנפגעים עומד על 140 עד 150״ .