צה״ל ממשיך במהלכים להגברת המוכנות למלחמה. ביום שישי השלימה חטיבת חי״ר שאמורה לתמרן בלבנון אימון חטיבתי וחטיבת צנחנים אמורה להשלים אימון חטיבתי נוסף. בצה״ל אומרים ששתי החטיבות לקחו חלק בלחימה בעזה. גורם בכיר בצה"ל אמר: "החיילים והיחידות מגיעים ברמת כשירות ויכולת לחימה גבוהות בעקבות הנסיון שהם צוברו בלחימה בעזה״.

מפקד חיל האוויר באיום לחיזבאללה: "ימשיך לשלם באובדן המערכים שלו"
הקרבות בח'אן יונס מעמיקים: מחבלים חוסלו; אותר טיל מסוג "פאגוט"

לפי הגורם הצבאי, מכלול האש של אוגדה 36 השלים את המוכנות שלו למלחמה בלבנון. ״אנחנו בעצם חלק מחטיבת האש 282 שהיא אמורה לתת את המענה בעד לטובת אוגדה 36 במידה ויהיה תמרון במתווה צפוני. אנחנו אמורים לתת אש בין אם אש אווירית, אש ארטילרית, לעזור שהתמרון יהיה כמה שיותר חלק לכוחותינו״, אומר סא״ל ב׳ מפקד מרכז האש.

בלבנון טוענים: הופל כטב''ם של צה''ל  (צילום: רשתות ערביות)
בלבנון טוענים: הופל כטב''ם של צה''ל (צילום: רשתות ערביות)

באוגדה 36 אומרים כי יש ביכולתם להגביר את עוצמת הלחימה והאש על מטרות חיזבאללה. סא״ל ב׳ טוען לגבי התגברות התקיפות: ״ישנם שיקולים מבצעיים של תזמון ועיתוי, מה תוקפים ומתי. אתה יכול לראות שבלחימה עכשיו אנחנו פוגעים בצורה משמעותית בצד שלהם, בין אם זה יעדי איש או תשתיות טרור משמעותיות. מנסים להמשיך לשמר משוואה שהם פגיעים, ולא לחשוף את הקלפים בבת אחת״. 

בפיקוד הצפון אומרים: ״הזירה העיקרית של צה״ל היא עדיין עזה. ככל שהתקיפות ימשיכו ודרג מדיני יחליט אם כן או לא להרחיב את הזירה בצפון ולהפוך אותה לראשית אז כמובן שהסוג והיקף התקיפות שלנו יעלו בהתאם. אנחנו עדיין בלחימה עצימה אבל במסגרת מה שדרג מדיני מאפשר לעשות. אותו תרגיל שעשינו בסוף החודש שעבר נועד לתרגל את העלית מדרגה״.

תקיפה בלבנון  (צילום: סוכנויות הידיעות)
תקיפה בלבנון (צילום: סוכנויות הידיעות)

באשר להיקף יכולות האש של צה״ל לתמרון בלבנון אומר סא״ל ב׳: "אני לא יכול להיכנס למספרים, אבל התכניות הן עוצמתיות״. בינתיים בגבול הצפון נמשכת הלחימה. בסוף השבוע פגע צה״ל והרג שלושה מחבלי חיזבאללה במרכבה ובעיט ארון. בתגובה ביצעו חיזבאללה ירי לעבר ישובי הצפון בהם אביבים יראון ומטולה. מהירי זה לא היו נפגעים אולם נגרם נזק למבנים. 

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (ראשון) הערכת מצב בגבול הצפון. שר הביטחון קיבל סקירה על האירועים האחרונים בגזרה ועמד על המאמצים המתבצעים לסיכול מתקפות הכטב״מים של חיזבאללה. השר גלנט הדגיש את החשיבות בהמשך חיסול מחבלי ומפקדי חיזבאללה, ואמר למפקדים כי חשוב להמשיך לנקוט בתחבולה ויוזמה התקפית למול יעדי הטרור בלבנון.

בהערכת המצב השתתפו גם רמ״ט פיקוד הצפון תת-אלוף שגיב דהן, מ״מ מפקד אוגדה 146 תת-אלוף עמית פישר, מפקד חטיבה 300 אלוף-משנה אורי דאובה ומפקדי הגדודים בחטיבה.