מפקד אוגדת עזה (143), תא״ל אבי רוזנפלד, הודיע היום (ראשון) על כוונתו לסיים את שירותו בצה״ל. הקצין עתיד לסיים את תפקידו בתקופה הקרובה. מחליפו המיועד הוא תא״ל ברק חירם, אולם המינוי מוקפא עד סיום התחקירים בשל האירוע בקיבוץ בארי שבו פקד חירם לצוות טנק לירות על הבית של פסי שהיו בו 12 בני ערובה.

"פתחנו במבצע 'עוז וניר'": ההבטחה של מפקד אוגדת עזה לתושבי קיבוץ ניר עוז

במכתב ששלח לראשי רשויות בעוטף עזה. הוא כתב: "בבוקר שמחת תורה פרצה מלחמה בהפתעה, ללא התרעה. במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים במתקפה כוללת של צבא הטרור חמאס".

אל''מ ברק חירם (צילום: דובר צה''ל)
אל''מ ברק חירם (צילום: דובר צה''ל)

"מאז כבר 8 חודשים שאנחנו נמצאים במלחמה הצודקת ביותר של דורנו. אין לי ספק שצה"ל לא יתעייף וימשיך להילחם עד להשגת מטרותיה ולשינוי יסודי במציאות הביטחונית כך שיותר לא יהיה צבא מחבלים חמוש על גבולנו. רק כך יוכלו היישובים לחזור לצמוח, לגדול ולשגשג. זה נשמע רחוק, זה יהיה ארוך וקשה – אבל זה יהיה הניצחון שלנו. אני מייחל ליום בו כל תושבי העוטף יחזרו לביתם אבל אני יודע שכדי לחזור לחיות בחבל הארץ הזה אנחנו צריכים ביטחון חזק מאד בכך שמה שקרה לא יוכל לקרות שוב לעולם, כדי להשיב את האמון בין תושבי האזור לצה"ל, אמון שספג מכה קשה. זו מחויבותנו ואני בטוח שנעמוד בה.

"אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להביא לחזרת כל החטופים לביתם והנעדרים לקבר ישראל. זו משימה צבאית אבל חשוב מכך זוהי חובה מוסרית. תמיד נעמוד לצד המשפחות השכולות ונלווה את הפצועים בגוף ובנפש. כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143. במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצה"ל לאחר 30 שנות שירות. הודעתי על כך למפקדיי. אשאר כאן עד לכניסת מחליפי לתפקידו בצורה מסודרת בהתאם להנחיית מפקדיי". 

המכתב שוגר לאחר ביקורת שכבר עלתה בתוך הצבא ומחוצה לו על כך שמפקדים שהיו מופקדים למנוע את אירוע הפלישה ממשיכים לשרת למרות המחדל. בין היתר הועלה שמו של מפקד אוגדת עזה .