סביב השעה אחת בלילה היום (שני), נשמעו אזעקות בעכו, כפר מסריק וקריית ביאליק על ירי רקטות וטילים. צה״ל אישר כי שוגרו מיירטים לעבר מטרות חשודות שחצו משטח לבנון, וכי התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחבים עכו וקריית ביאליק מחשש לנפילת שברי יירוט. החשד הוא שהירי כוון למפעל אסטרטגי באזור הקריות. לאחר זמן מה דווח כי מדובר באזעקות שווא. 

בשיטת הסלאמי: ככה החלטת ממשלת ישראל על פינוי הצפון נותנת "בוסט" לחיזבאללה

בתוך כך, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף ממפלגת "עוצמה יהודית" עידכן בעמוד ה-X שלו סביב השעה 1:30 בלילה כי הוא יצא כעת מביקור במועצה המקומית מטולה, וחשף: "העברנו תקציב סיוע מידי בסך של כמה מאות אלפי שקלים לרכישת ציוד חירום והפוגות לתושבים השוהים במלונות ובשכירויות". עוד כתב: "אני מזכיר, האחריות להחזיר אותם לבתיהם בביטחון היא עלינו. האחריות לדאוג לכל צרכיהם עד החזרה לבתיהם היא גם עלינו", והבטיח: "אעשה כל שביכולתי להיות כתובת עבורם לפתרונות מעשיים ולהסרת חסמים בירוקרטיים".

כמו כן, ברצועה, מספר דיווחים פלסטינים על תקיפות נרחבות ברפיח, דיר אל בלח ומרכז העיר עזה. התושבים סיפרו כי הם הרגישו את האדמה רועדת.

בעוטף עזה, בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על צו לשינוי במדיניות השטח הצבאי הסגור במספר מרחבים בעוטף עזה ובשטחים חקלאיים. כחלק משינוי השטחים הסגורים, המרחב הסמוך לקיבוץ גברעם יפתח והאזרחים יהיו רשאיים להגיע למקום.  כמו כן, המרחב הסמוך למושב שוקדה יסגר וההגעה אליו ללא תיאום מראש הינה אסורה. הצו נכנס לתוקף אתמול בחצות.