העיתון הערבי א-שארק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, דיווח היום (שני) פרטים חדשים מחילוץ החטופים מיום שבת האחרון שבו חולצו נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו.

חילוץ מורכב וממושך: הקושי העצום עמו התמודדו הלוחמים בשחרור החטופים
כל שכן נבחן בקפידה: פרטים חדשים על החילוץ הדרמטי של ארבעת החטופים

על פי הדיווח, המבצע החל בשעה 11 בבוקר ביום שבת כאשר בוצעו הפצצות אינטנסיביות ביבשה, מהים ומהאוויר במחנה הפליטים נוסיראת. לאחר מכן, דווח כי כוח מיוחד של צה"ל שכלל מספר רב של חיילים היו מחופשים בלבוש אזרחי פלסטיני, כאשר חלקם היו לבושים בבגדי נשים, וחלקם חבשו רעלה על פניהם.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, דווח כי הכוח המיוחד הגיע לזירה בשני צוותים. הראשון באמצעות שתי משאיות מסחריות הנושאות את שלטי חברות פלסטיניות מקומיות הפועלות בעזה, והצוות השני במכוניות פרטיות שאחת מהן נשאה שם של ארגון בינלאומי העוסק בסיוע הומניטרי. העזתים טענו כי הרכב הנושא את הלוגו של ארגון בינלאומי שימש כהסוואה ומשאית שלישית שהגיעה עצרה באזור סמוך אליו כאילו הייתה חלק ממבצע סיוע למחנה.

בנוסף דווח כי לאחר הגעת כלי הרכב, כוחות מיוחדים פשטו במהירות על בניין בן שתי קומות ובו דירה השייכת לד"ר באוניברסיטה האסלאמית, מוחמד אל-ג'מאל, ובמקביל, במרחק של 300 מטר משם, פשטו במקביל כוחות נוספים על דירה נוספת של משפחת ווישה. בדיווח נטען כי נועה ארגמני הוחזקה במבנה של מוחמד אל-ג'מאל ואילו שלומי זיו, אלמוג מאיר ואנדרי קוזלוב הוחזקו במבנה של משפחת ווישה. בדיווח הובהר כי שתי המשפחות מקושרות לחמאס.

ארבעת החטופים שוחררו מהשבי (צילום: רויטרס)
ארבעת החטופים שוחררו מהשבי (צילום: רויטרס)

בא-שארק אל-אווסט ציטטו גורמים פלסטינים שאמרו כי "המשימה של המשפחות הללו הייתה לספק שמירה, מזון ולהשאיר את החטופים בין אזרחים כדי לא למשוך תשומת לב. מחבלי חמאס הבחינו בחילוץ בשלב מאוחר ולכן התרחשו יחסית מעט חילופי אש בתוך בניין משפחת אל-ג'מאל. הכוח המיוחד של צה"ל חיסל את כל בני המשפחה ששמרו על החטופים. לאחר מכן ישראל הפגיזה את כל מה שנותר מאחור, כמו כלי הרכב והמשאיות ואת הבניינים שבהם שהו החטופים".