על רקע הדיווחים על אפשרות לחימה מתקרבת בצפון לאור האזעקות, גל השריפות מהשבוע הקודם והמתיחות הכללית המתמשכת, התראיין פרופ' אייל זיסר, סגן הרקטור וחבר סגל במרכז דיין לחקר המזה"ת, לרדיו צפון 104.5FM בתכנית בהובלתו של יוני הללי.

48 שעות לאחר חילוץ החטופים - הבכיר בצה"ל שמודה: זה הנס שקרה לנו
"האינדיקציה למות הציונות": איראן והעולם הערבי תוססים מפרישת של גנץ

"צה"ל נערך על פי הכותרות, יש פער גדול, בהצהרות החזרנו את לבנון לתקופת האבן, בפועל עוד מאותו דבר כבר שבעה חודשים", מציין זיסר. "אני מעריך בזהירות שלא הולכים להסלמה רבתי לשני הצדדים, גם לחיזבאללה וגם לישראל נוח שיש עימות לאורך הגבול. לא נוח לחייל צה"ל שהם כמו ברווזים במטווח, לא נוח לתושבים בצפון שפונו, אבל אפשר לחיות עם זה וזו לצערי הסיטואציה".

פרופ' אייל זיסר (צילום: ראובן קסטרו)
פרופ' אייל זיסר (צילום: ראובן קסטרו)

זיסר פסל כל מכל אפשרות של החזרת תושבי הצפון לביתם, אם "לא יהיה הסדר או רגיעה". הוא הוסיף: "אני לא רואה הסדר באופק, חיזבאללה אמר בצורה ברור שכל עוד הלחימה בעזה נמשכת הוא ימשיך. אנחנו יודעים שרה"מ אמר שזה יימשך עוד חודשים בעזה, אז אני מניח שזה יהיה המצב- נמשיך לשמוע הצהרות ונקווה לטוב".

עוד טען: "חושב שאנחנו צריכים להעלות הילוך, להיות יותר יצירתיים,נועזים, נחושים, ולא כל הזמן מגיבים. זה לא או שלא קורה שום דבר או שיש מלחמה כוללת. רק צריך להחליט, למעלה אין מי שיחליט. החולשה שמפגינה הנהגה שלנו מעודדת את חיזבאללה", והבהיר כי הוא אינו נכנס לפוליטיקה: "לא אומר שינוי הנהגה- אומר שינוי מדיניות".

לגבי אופציה של מרי אזרחי של תושבים מפונים, הגיב: "קשה לדעת, סה"כ אנחנו אחרי טראומה ומה שהיה בדרום, ואוכלוסייה שנקודת המוצא שלה היא מוחלשת, הסיטואציה היא מורכבת. לא רואה שמשם תבוא הישועה, שמשם יבוא השינוי".