צה"ל הותיר הערב (שני) לפרסום תיעוד חדש של חילוץ שלושת החטופים מתוך בטן למסוק. מהתיעוד נראים שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ג׳יאן עולים למסוק ולוחצים את ידיהם של אנשי הצוות האווירי. 

בתיעוד נוסף נראים השלושה כשהם צופים מהחלון של מסוק חיל האוויר לעבר נמל התעופה בן גוריון, רגע לפני נחיתתם בבית החולים שיבא-תל השומר. 

בנוסף, פורסם תיעוד נדיר ממצלמות הקסדה בו נראים לוחמי הימ״מ ולוחמי היחידה המבצעית של השב"כ מחלצים את החטופים תוך אש כבדה וחיסול מחבלים מעזה:

חילוץ החטופים (צילום :דוברות המשטרה)

תיעוד נדיר: כך נראה מבצע חילוץ החטופים מעיני הלוחמים
כל שכן נבחן בקפידה: פרטים חדשים על החילוץ הדרמטי של ארבעת החטופים

מפקד מג"ב על החילוץ הדרמטי (צילום :דוברות המשטרה)

כזכור, העיתון הערבי א-שארק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון, דיווח היום כי המבצע החל בשעה 11 בבוקר ביום שבת כאשר בוצעו הפצצות אינטנסיביות ביבשה, מהים ומהאוויר במחנה הפליטים נוסיראת. לאחר מכן, דווח כי כוח מיוחד של צה"ל שכלל מספר רב של חיילים היו מחופשים בלבוש אזרחי פלסטיני, כאשר חלקם היו לבושים בבגדי נשים, וחלקם חבשו רעלה על פניהם.

מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה''ל)
מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, דווח כי הכוח המיוחד הגיע לזירה בשני צוותים. הראשון באמצעות שתי משאיות מסחריות הנושאות את שלטי חברות פלסטיניות מקומיות הפועלות בעזה, והצוות השני במכוניות פרטיות שאחת מהן נשאה שם של ארגון בינלאומי העוסק בסיוע הומניטרי. העזתים טענו כי הרכב הנושא את הלוגו של ארגון בינלאומי שימש כהסוואה ומשאית שלישית שהגיעה עצרה באזור סמוך אליו כאילו הייתה חלק ממבצע סיוע למחנה.

מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה"ל)

בא-שארק אל-אווסט ציטטו גורמים פלסטינים שאמרו כי "המשימה של המשפחות הללו הייתה לספק שמירה, מזון ולהשאיר את החטופים בין אזרחים כדי לא למשוך תשומת לב. מחבלי חמאס הבחינו בחילוץ בשלב מאוחר ולכן התרחשו יחסית מעט חילופי אש בתוך בניין משפחת אל-ג'מאל. הכוח המיוחד של צה"ל חיסל את כל בני המשפחה ששמרו על החטופים. לאחר מכן ישראל הפגיזה את כל מה שנותר מאחור, כמו כלי הרכב והמשאיות ואת הבניינים שבהם שהו החטופים".