מלחמת חרבות ברזל: לראשונה מתחילת המלחמה כטב"ם יורט היום (שלישי) מעל חופי חיפה. לא הופעלה אזעקה ואין נזק או נפגעים. הירוט מגיע ברקע תקיפה חריגה בעומק לבנון, במהלכו מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם צבאי של יחידה 4400, יחידת ההתעצמות הלוגיסטית של ארגון הטרור חיזבאללה, המשמשת גורם לשינוע אמצעי לחימה אל לבנון ובתוכה. 

מחלצים את החטופים תחת אש כבדה: תיעוד מטורף ממצלמות לוחמי הימ"מ
נועה ארגמני חשפה לראשונה: הייתי חזקה אבל זה הדיווח ששבר אותי

במתחם בלבנון נתקפו שני מוקדים הממוקמים במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. הכטב"ם ששוגר לחיפה הוא מסר  שמעביר הארגון בכך שמגיע גם כן לאזורים בעומק ישראל. בהמשך הבוקר נשמעה אזעקה נוספת בעיר כתוצאה משברי מיירט. בנוסף, זוהו במהלך הבוקר כ-50 שיגורים מלבנון לעבר רמת הגולן. מצה"ל נמסר כי כל השיגורים יורטו או נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. 

מוקדם יותר הלילה, דווח בלבנון כי טילי הגנה אווירית נורו הלילה לעבר מטוסי קרב מעל שמי דרום לבנון. בנוסף דווח, כי 7 יעדים הקשורים לתחום הכטב"מים הותקפו בגבול עם סוריה. נטען, כי 3 מחבלי חיזבאללה נהרגו בתקיפה. 

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה״ל, ולא חצתה לעבר שטח הארץ. לא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות, אין נפגעים ולא נגרם נזק. דובר צה"ל אישר, כי בתגובה להפלת כטמ"ם - צה"ל פעל בשמי לבנון ותקף במהלך הלילה מתחם צבאי ומטרות טרור של חיזבאללה בעומק ובדרום לבנון.

בנוסף, הותקפו מטרות טרור נוספות במרחב עיתרון שבדרום לבנון, בניהן אתר צבאי ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפות בוצעו בתגובה להפלת כטמ"ם צה"ל שפעל בשמי לבנון אמש.

התקיפה בדרום לבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

התקיפה בבקעה היא תקיפה כנגד יעד אסטרטגי לחיזבאללה הקשור לתחום הכוהנים של הארגון. חיזבאללה מרכז את כל הנכסים האסטרטגיים שלו בבקעה מרחק רב מגבול ישראל.

התקיפה הלילה בוצעה בכמה גלים. ישראל מעבירה מסר חד לנסראללה בנושא חופש התנועה האווירי בשמי לבנון. על פי דיווחים לבנונים מטוסי קרב של חיל האוויר עברו את מהירות הקול באזורים שונים בלבנון כדי להעביר את המסר הישראלי לחיזבאללה.

תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

צה״ל מאותת לחיזבאללה שהוא לא מתכוון לעבור לסדר היום בהפלת הכטבמ אחר הצהריים והירי נ״מ אתמול. עוצמת התקיפות לפי הדיווחים היא חריגה מהרגיל.

על פי הדיווחים, תקיפה באל-הרמל שנמצאת בעומק של כ-130 ק״מ מהגבול עם ישראל - היא אחת התקיפות המרוחקות ביותר של צה״ל בלבנון מתחילת המלחמה. כזכור, בלבנון טענו מוקדם יותר היום, כי חיזבאללה הפיל כטב"ם ישראלי.

תקיפות בלבנון. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
דיווח: טילי הגנה אווירית נורו לעבר מטוסי קרב מעל שמי דרום לבנון. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')