חבר הפרלמנט הלבנוני, מרק ב.דאו, התראיין בערוץ MTV הלבנוני והתייחס להתעצמות הלחימה מול ישראל והמתקפות החריגות בעומק לבנון, וכן לשיגורי הכטב"מים של חיזבאללה. חבר הפרלמנט תקף באופן חריג את ארגון הטרור וטען שמחבלי חיזבאללה "הורסים את המדינה".

לאחר הפלת הכטב"ם בלבנון: זהו הצעד הבא של צה"ל מול חיזבאללה
הרומן בין רוסיה לאיראן נגמר? ההודעה התמוהה שיצאה ממוסקבה

"כיום לחיזבאללה יש הלוואות, כספים, והם מוכנים לזרוק הכל על מלחמות שלא נגמרות במקום לבנות מדינה", אמר, "יש להם הזדמנות היסטורית להיות שותפים למשהו גדול בלבנון. למה לבזבז את הכל על מלחמה והרג? היום יש לנו באמת הזדמנות שלא תחזור. המדינה הזאת עם כל המשאבים, היכולות והרכיבים שקיימים בה חייבים להתלכד סביב המדינה כדי שכל אחד יצליח. צברנו ניסיון רב מ-2006 והלאה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חבר הפרלמנט הלבנוני תוקף את חיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)

"בואו נבנה את לבנון, מדוע ללכת למאבקים אינסופיים? למשכן את המדינה שלנו למאבקים אזוריים ונתערב במעשיהם של אחרים? וניכנס למערכת 'תמיכה' ונחריב את המדינה שלנו?", שאל, "חיזבאללה נמצא בקרבות הבלתי פוסקים מסוריה, עיראק, תימן ובתוך לבנון וללא ספק הוא לא אשם, הוא התחיל את זה אבל הישראלים תוקפנים לחלוטין ואי אפשר להשוות אותנו אליהם. חיזבאללה פוגע בכל העם הלבנוני ומחריב את דרום המדינה מכיוון שאיני יודע מתי אחינו יוכלו לשוב לשם ולא ייתכן שנילחם עבור לבנון ונקבור אנשים שהם עטופים בדגלים מפלגתיים במקום בדגלים לאומיים".

תומכי חיזבאללה בנאומו של נסראללה (צילום: gettyimages)
תומכי חיזבאללה בנאומו של נסראללה (צילום: gettyimages)

לסיום אמר כי "המדינה צריכה לשאת במלוא האחריות. אם יש לחיזבאללה כסף הוא צריך לתרום אותו למדינה. המוסדות צריכים לעבוד. איננו רוצים לחתור תחת המדינה ולהשבית את הפרלמנט ולדרדר את הזירה הממשלתית ובסופו של דבר לומר לעם הלבנוני 'כשתהיה לכם מדינה בואו נמסור לחיזבאללה נשק'".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה