ההתכתבויות הסודיות של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, חושפות כי הוא רואה בהמשך הקזת הדם של הפלשתינים כחלק חיובי במלחמה עם ישראל, זו לצורך השגת מטרותיה. כך דיווח הלילה (בין שני לשלישי) ה"וול סטריט ג'ורנל".

"אין מקום לדיון": הכלל החדש שהציב חמאס לעסקת חטופים
לאחר הפלת הכטב"ם בלבנון: זהו הצעד הבא של צה"ל מול חיזבאללה

על פי הדיווח, סינוואר חושב שהצליח לגרום לישראל להיקלע למצוקה בעזה שכן אין לה אופציות טובות חוץ מהקזת דם קבועה או קבלה של הדרישות של חמאס. "הצלחנו לשים את ישראל בדיוק במקום שרצינו שיהיו בו", הוא אמר בהודעה לאחרונה למנהיגי התנועה בדוחא.

בהתכתבויות שלו עם בכירי התנועה, סינוואר הראה זלזול בחיי אדם, זאת מתוך אמונה שלישראל יש יותר מה להפסיד מהסכסוך. מטרתו להשיג הפסקת אש קבועה שתאפשר לחמאס להכריז על ניצחון על ידי התמדת ישראל לאחר שנהרגו למעלה מ-37 אלף פלשתינים. 

אחרי מותם של בניו של מנהיג התנועה בחו"ל איסמאעיל הניה בתקיפה ישראלית, כתב סינוואר שמותם, ומותם של פלשתינים אחרים,"יזריקו חיים לוורידים של האומה הזאת, ויובילו לעלייתה לגדולה".

איסמעיל הנייה ואשתו אמל לאחר הבשורה על חיסול ילדיהם (צילום: רשתות ערביות)
איסמעיל הנייה ואשתו אמל לאחר הבשורה על חיסול ילדיהם (צילום: רשתות ערביות)

סינוואר רוצה להחיות את המיקוד הדיפלומטי העולמי בסכסוך הישראלי-פלשתיני ומאמין שהסתבכות ישראל בכיבוש ארוך טווח של עזה תהיה ניצחון אסטרטגי לחמאס, משום שלנתניהו "אין הרבה אופציות חוץ מכיבוש הרצועה ושקיעה בבוץ העזתי".

בהודעה האחרונה שלו לפי הדיווח, מנהיג חמאס השווה את המלחמה לקרב מהמאה השביעית בכרבלא, עיראק, שבו נהרג נכדו של הנביא מוחמד באופן שהוביל בסופו של דבר לקרע בין הסונים לשיעים.

עוד דווח, כי למרות שסינוואר תיכנן ואישר את מסע ההרג ב-7 באוקטובר, הודעות מוקדמות למתווכי הפסקת האש מראות שנראה שהופתע מהאכזריות של הזרוע הצבאית של חמאס ופלשתינים אחרים, וכמה בקלות הם ביצעו זוועות כלפי אזרחים. "הדברים יצאו מכלל שליטה", אמר סינוואר באחת מהודעותיו, בהתייחסו לחוליות שלקחו נשים וילדים אזרחים כבני ערובה.

"אנשים נסחפו לתוך זה, ודבר כזה לא היה אמור לקרות", כתב. בהודעה ששלח למנהיגי התנועה בקטאר אמר כי "האבדות במאבק המזוין, כמו במקומות אחרים, הן קורבנות הכרחיים".

בהתכתבויות נראה שסינוואר שולל מכל וכל את הפיוס עם הפת"ח, ככל הנראה כדי לא ליצור פתח להסדר שבו החמאס יהיה כפוף לרשות. "כל עוד הלוחמים שלנו עדיין עומדים ואנחנו לא הפסדנו את המלחמה, עלינו להפסיק את המגעים," הוא אמר בהתכתבות. לדבריו הסבב האחרון של שיחות הפיוס הוא" מביש ושערורייתי...כל עוד הלוחמים שלנו עומדים צריך לנתק את המגעים באופן מידי. יש לנו את היכולת להילחם חודשים".