מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל-רחמן, שוחח עם אל חדאת' וסיפק פרטים נוספים על התקיפה שאירעה הלילה (שלישי) בלבנון.

חבר הפרלמנט הלבנוני במתקפה יוצאת דופן על חיזבאללה: "מחריב לנו את המדינה"
לאחר הפלת הכטב"ם בלבנון: זהו הצעד הבא של צה"ל מול חיזבאללה

"מדובר בהפצצה של משאיות של חיזבאללה הלבנוני", אמר. "חלק מהמשאיות הן משאיות דלק. חלקן הן משאיות נשק שהותקפו בגבול סוריה הלבנוני באמצע הדרך בין אלקסיר לאלהרמל באזור חוש סיד עלי". בהמשך פירט כי "הייתה התקפה של שיירת משאיות באזור הזה הסמוך לגבול סוריה לבנון והשיירה הושמדה לחלוטין כפי שאנו רואים מהתמונות והקולות. חמישה הרוגים ודאיים, שלושה מהם בעלי אזרחות סורית שעובדים עם חיזבאללה הלבנוני ויש מידע גם על שניים נוספים שאינם לבנונים. כלומר מדובר על שבעה הרוגים, כשהמידע המאומת מדבר על חמישה הרוגים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>


כשנשאל האם ניתן לומר שהתקיפות כוונו לשטח לבנון, השיב: "היא בוצעה ספציפית באזור חוש א-סיד עלי. חלק ממנו בתוך שטח לבנון וחלק בשטח סוריה. מדובר באזור גבול שנשלט על ידי חיזבאללה שהוא משותף לסוריה וללבנון. אולם לא ניתן לדעת היכן נמצאת רצועת הגבול באזור הזה והאם המשאיות שעוברות בה באופן בלתי חוקי חצו את הגבול או לא".

תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')


עוד התייחס למידע לפיו מדובר במשאיות דלק: "בוודאות בין המשאיות יש משאיות דלק. אולם יש משאיות שאינן משאיות דלק ושהושמדו על ידי ישראל ואנחנו יודעים שכאשר תוקפים משאיות דלק התקיפה מכוונת למשאיות נשק ולא למשאיות דלק שנוסעות הלוך ושוב בגבול הסורי הלבנוני דרך מעברים לא חוקיים. אם היה מדובר במשאיות דלק התקיפה הייתה נעשית ביום ולא בזמן הזה שבו השיירה נעה בסמוך לגבול סוריה-לבנון".

על השאלה האם ניתן לקשור בין הפעולה הזאת לידיעות בנוגע לשבירת מחסום הקול בתוך לבנון ראמי, השיב: "נכון, מכיוון שהמטוסים פועלים מעל לשטח לבנון ולא מתוך שטח סוריה. ההגנה האווירית הסורית הופעלה בפאתי חומס בניסיון ליירט את הטילים הישראליים שנורו בסמוך לגבול סוריה לבנון והמטוסים לא היו בשטח סוריה אלא שהו במרחב האווירי של לבנון ועל כן מחסום הקול קשור לתקיפות הישראלית האלה באזור הגבול הזה בין לבנון לסוריה".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה