מאז שחיזבאללה הצטרף ללחימה ב-8 באוקטובר ועד היום - חוסלו מעל ל-330 פעיליו. חוץ משמם, תמונתם, גילם, ומקום מגוריהם, ארגון הטרור לא מנדב פרטים רבים על נסיבות מותם של פעילי הטרור. 

חמאס זה משחק ילדים: ארסנל הנשק המפלצתי של חיזבאללה נחשף

מעדות נדירה שאותרה על ידי מכון המחקר ״עלמא״, ניתן לראות כי פעילי חזבאללה נוכחים פיזית - וממשיכים לפעול בסמוך מאוד לגבול עם ישראל. בנוסף, ניתן ללמוד על נסיבות מותו של אחד מפעילי חזבאללה ועל פעילות החולייה אליה השתייך לפני משימתה ובמהלכה. ביום שישי, ה-31 בחודש מאי האחרון, בשעה 17:30, תקף צה"ל במרחב הכפר יארון, כקילומטר מהגבול עם ישראל. לאחר כשעה, עדכן צה"ל על פעיל חזבאללה שזוהה וחוסל באותו הכפר. לאחר כשעתיים, פרסם חיזבאללה הודעה רשמית על חלל משורותיו - עבאס בוצי, יליד שנת 90 שמוצאו מבינת ג'ביל.

גבול לבנון (צילום: באדיבות אלמא)
גבול לבנון (צילום: באדיבות אלמא)

בהספדים שנישאו בהלווייתו ובטקסים לזכרו של בוצי, הוא נושא בתואר שייח'. במקביל להיותו פעיל טרור צבאי בחזבאללה, הצטרף בוצי לבית הספר הגבוה ללימודי השיעה בשנת 2017 ובמקביל ללימודיו, עסק גם בהוראת האסלאם השיעי לילדים ובני נוער.

מעדות בלעדית שאותרה על ידי מכון המחקר, ניתן ללמוד כי בוצי יצא למשימתו, שממנה לא חזר, במרחב הכפר יארון עם פעיל חזבאללה נוסף - ומטרתם הייתה לבצע תצפית, איסוף מודיעין וצילום. הם נסעו ברכב מנקודת הכינוס במארון א-ראס לביצוע משימתם. מעדות זו, ניתן ללמוד על חלק מסדר היום של החולייה והתנהלותה לפני ותוך כדי משימתה. כאמור, עם חזרת החולייה מביצוע משימתה, היא זוהתה על ידי צה"ל והתוקפה ככל הנראה על ידי כטב״ם. 

על פי ממצאיו של טל בארי, ראש מחלקת המחקר ב-״עלמא״, החולייה הגיעה לנקודת הכינוס יום לפני המשימה והתמקדה בתפילות, הטפות דתיות וסיפורי מורשת על שהידים שונים - כולל שהידים איראנים. ההכנות המבצעיות לפעולה עצמה החלו רק ביום המשימה, לאחר ארוחת הצהריים, מספר שעות לפני היציאה. אנשי החולייה יצאו ברכב ממארון א-ראס לכיוון יארון בנסיעה שמרחקה כשלושה קילומטרים, לא לפני שסידרו את מראם החיצוני, התבשמו וסירקו את שערות הזקנים. 

כשהגיעה החולייה ליארון, העמידה את הרכב במקום שסוכם מראש והשאירה את מפתחות הרכב בתוכו, זאת כדי שפעילי חזבאללה אחרים יוכלו להזיז את הרכב, במידה שהם לא יחזרו. אנשי החולייה קשרו סרטי נקמה אדומים שיעים סביב הצוואר - ועל הסרטים סיסמת הנקמה של האמאם חוסין. לאחר מכן, הגיעו לנקודת התצפית, ביצעו את משימתם וחזרו בצורה מוסוות ומוסתרת רוב הזמן.