טאליב סמי עבדאללה, בכיר חיזבאללה, חוסל אמש (שלישי) בלבנון. הוא חוסל כתוצאה מתקיפה אווירית של ישראל בעיירה ג'ויה שבמחוז צור בדרום המדינה, ולאחר זמן קצר מת מפצעיו. התקיפה כוונה לעבר "מפגש פסגה" של בכירי ארגון הטרור שהתקיים בבית מגורים. בנוסף לסמי עבדאללה, חוסלו שלושה בכירים נוספים בחיזבאללה ששהו עמו. 

בערוץ אלחדת' הסעודי נטען כי סופאן המכונה "אבו טאליב", הוא איש חיזבאללה הבכיר ביותר שחוסל עד כה, מאז תחילת המלחמה בחודש אוקטובר האחרון. בערוץ הסעודי אף הוסיפו כי התקיפה בג'ויה בדרום לבנון, היא "המכה החזקה ביותר שספג ארגון הטרור מאז תחילת המלחמה". 

"הנס הפרטי שלנו": החיים החדשים שנולדו לעוטף מאז שבעה באוקטובר
חמאס מסר את תשובתו למתווכות בעסקת החטופים

רשת הטלווזיה הסעודית, "אל ערביה", דיווחה כי עבדאללה פיקד על "יחידת נאסר" של חיזבאללה המתפרסת מהגבול עם ישראל ועד לנהר הליטני. על פי הדיווח, התקיפה התרחשה בזמן שעבדאללה נועד עם שלושה מפקדי שטח בארגון הטרור הלבנוני בביתו. כל השלושה חוסלו גם כן.

מספר שעות לאחר מכן, בחיזבאללה אישרו את החיסול של בכיר הארגון. מההודעה שפורסמה, ניתן ללמוד רבות על מרכזיותו של סמי עבדאללה בארגון הטרור. בהודעה הוא תואר כ"לוחם המפקד", תואר שנחשב לבעל משמעות רבה בחיזבאללה. מאז תחילת המלחמה, נעשה בארגון שימוש בתואר זה פעם אחת בלבד, עת חוסל וויסאם א-טוויל, מפקד כוח רדואן, במהלך חודשי המלחמה הראשונים. 

נזכיר כי קודם לכן כ-50 רקטות נורו אמש לעבר יישובי הצפון, ובחיזבאללה טענו לפגיעה ישירה במבנה ביישוב סמוך לגבול בגליל העליון. זאת לאחר שרשרת אירועים עמוסה בצפון ולאחר שנשמעו אזעקות בבית הלל, קריית שמונה, נאות מרדכי, שדה נחמיה, כפר בלום ועמיר, וכן גם ירי מסיבי לגליל המערבי: שומרה, ערב אל עראמשה, זרעית, אכזיב, שלומי, בצת ולימן.

זירת החיסול של המחבל סלים סופאן (צילום :צילום מסך לפי סעיף 27א)

דובר צה"ל אישר כי זוהו בערב החג לגליל העליון כ-15 שיגורים שחצו מלבנון - שחלקם יורטו. עוד נמסר כי לא ידוע על נפגעים או נזק, כיוון ששאר שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. בתוך כך, מטוסי קרב תקפו מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה ביניהן מבנה צבאי, עמדת שיגור ותשתית טרור של חיזבאללה במרחב עיתרון לצד תשתית טרור של הארגון במרחב מיס אל ג'בל. במקביל, הותקפה על ידי כלי טיס בדיר עמס שבדרום לבנון חוליית שיגור של הארגון.

התקיפה במחוז צור בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה במחוז צור בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

המחבל טאליב סמי עבדאללה עם מפקד כוח רדואן שחוסל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
המחבל טאליב סמי עבדאללה עם מפקד כוח רדואן שחוסל (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך, המועצה האזורית הגליל העליון דיווחה כי מהשעה 10 בבוקר נשמעו אזעקות ברחבי הגליל, ופירטו את האירועים:

09:59 - אזעקות על ירי רקטות וטילים בכפר הנשיא, משמר הירדן, גדות, איילת השחר, רמות נפתלי, יפתח וקצרין. בוצעו יירוטים וזוהו נפילות בשטחים פתוחים בגולן. לא דווח על נפגעים בגוף.

13:05 - ירי נ"ט למטולה. זוהתה פגיעה במבנה בישוב. לא דווח על נפגעים בגוף.

16:05 - ירי נ"ט בגזרת אביבים-יראון. זוהו פגיעות בשטחים פתוחים. כיתת הכוננות במקום בסיוע היישובים הסמוכים וכבאות והצלה פעלו לכבות שריפה שהתפתחה במקום. לא דווח על נפגעים בגוף.

באשר לשריפות, דיווחו במועצה כי שתי שריפות שפרצו בעקבות יירוטים באיילת השחר ובכפר הנשיא כובו. עוד דיווחו על שתי שריפות שהתחדשו וכובו - בשניר ובברעם, ועל שריפה נוספת שנגרמה מירי נ"ט בגזרת אביבים-יראון - והושגה שליטה באש. את סוף הודעת העדכונים, חתמו במשפט: "שבועות?! חודשים שאנחנו מתמודדים עם זה. מאחלים שלפחות בחג יתנו לנו קצת שקט".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]