יממה מתוחה בצפון: מעל 160 רקטות נורו מאז שעות הבוקר (רביעי) מלבנון לעבר יישובי הצפון בכמה "סבבים". בין היתר, הופעלו אזעקות גם באזור הכנרת ולראשונה מאז אוקטובר בטבריה. בשל המטחים הכבדים, שריפות פרצו בשורת מוקדים ברחבי הצפון.

למעלה מ-20 צוותי כיבוי הוזעקו לשלושה מוקדי שריפות מרכזיים. מדוברות כבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש, מטוסי הכיבוי וצוותים נוספים מקק״ל, רט״ג וצה״ל פועלים לכיבוי שריפות במרחב ביריה, קדיתא, עין זיתים וצבעון ומתקרבים להכלה של השריפות. השריפה הספיקה להתפשט לעבר יישוב אביבים ולהביא לשריפתו המוחלטת של לול התרנגולות ביישוב. זאת לאחר שהבית של בעלי הלול נהרס גם הוא מפגיעת טילי נ"ט לפני מספר שבועות.

מלחמה ללא תכלית: בזמן שהקברניטים אוחזים בתפקידם, העם מאבד את בניו | יצחק בריק
בלינקן זועם על חמאס: "דורש שינויים מרחיקי לכת בהסכם, בחר להמשיך במלחמה"

מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים, אמר כי "בעקבות ירי מסיבי למרחב הצפון בשעות הבוקר, פרצו מספר שריפות שהתפשטו וסיכנו יישובים ומתקנים אסטרטגיים. הזנקנו לזירות השריפה צוותים מרובים, כולל תגבור מתחנות מחוז צפון וכן ממחוזות חוף, מרכז ודן. בשלב זה אנחנו נמצאים בשליטה בכל האירועים והצוותים פועלים לבצע כיבוי סופי ולהגיע לשליטה מלאה. לוחמי האש יישארו בזירות גם בשעות הקרובות כדי לחסל את כל מוקדי השריפה".

מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים, על השריפות בצפון (צילום :כבאות והצלה מחוז צפון)

בנוסף בקרית שמונה פעלו שבעה צוותי כיבוי לכיבוי שריפה שפרצה על לוחות סולריים בגג מבנה תעשייה. סיבת פרוץ השריפה אינה ידועה בשלב זה.

מוקדם יותר מסר צה"ל כי חלק מהשיגורים יורטו וכי נפילות זוהו בכמה מרחבים בצפון. מאוחר יותר, הותקף משגר בדרום לבנון ממנו בוצע ירי.

גל השריפות בצפון (צילום :דוברות כיבוי והצלה)
 
גל השריפות בצפון (צילום :קק"ל)

נזכיר, כי אמש חוסל טאליב סמי עבדאללה, בכיר חיזבאללה, בלבנון. הוא חוסל כתוצאה מתקיפה אווירית של ישראל בעיירה ג'ויה שבמחוז צור בדרום המדינה, ולאחר זמן קצר מת מפצעיו. התקיפה כוונה לעבר "מפגש פסגה" של בכירי ארגון הטרור שהתקיים בבית מגורים. בנוסף לסמי עבדאללה, חוסלו שלושה בכירים נוספים בחיזבאללה ששהו עמו. 

בערוץ אלחדת' הסעודי נטען כי סופאן המכונה "אבו טאליב", הוא איש חיזבאללה הבכיר ביותר שחוסל עד כה, מאז תחילת המלחמה בחודש אוקטובר האחרון. בערוץ הסעודי אף הוסיפו כי התקיפה בג'ויה בדרום לבנון, היא "המכה החזקה ביותר שספג ארגון הטרור מאז תחילת המלחמה". 

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]