מלחמת חרבות ברזל: חיסולו הלילה (בין שלישי לרביעי) של ״אבו טאליב" הוא החיסול הדרמטי והמשמעותי ביותר שבוצע בלבנון מאז תחילת המלחמה. בפיקוד הצפון נמצאים מאז החיסול בכוננות הגבוהה ביותר והערכה כי מטחי הירי לצפון ימשכו בשעות הקרובות ואף יוגברו.

"התעללות מינית, נפשית ופיזית": סיפורי הזוועה בשבי החמאס נחשפים
חג מתוח: לאחר חיסול הבכיר בחיזבאללה, מטח חריג בהיקפו לעבר יישובי הצפון

מפקד יחידת הניצחון הוא אחראי על כל הגזרה המזרחית. הוא פיקד על ירי הטילים והכטב"מים על קרית שמונה, מטולה מנרה רמת הגולן ועוד. הוא הסתתר עם עוד שלושה מאנשיו בדירת מסתור. לפי שעה, התגובה של חיזבאללה היא עוצמתית והיא תימשך בשעות הקרובות ,הירי כאמור מסיבי.

מטח לעבר צפון 12.06 (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בערוץ אלחדת' הסעודי נטען כי סופאן המכונה "אבו טאליב", הוא איש חיזבאללה הבכיר ביותר שחוסל עד כה, מאז תחילת המלחמה בחודש אוקטובר האחרון. בערוץ הסעודי אף הוסיפו כי התקיפה בג'ויה בדרום לבנון, היא "המכה החזקה ביותר שספג ארגון הטרור מאז תחילת המלחמה".

רשת הטלווזיה הסעודית, "אל ערביה", דיווחה כי עבדאללה פיקד על "יחידת נאסר" של חיזבאללה המתפרסת מהגבול עם ישראל ועד לנהר הליטני. על פי הדיווח, התקיפה התרחשה בזמן שעבדאללה נועד עם שלושה מפקדי שטח בארגון הטרור הלבנוני בביתו. כל השלושה חוסלו גם כן.

מספר שעות לאחר מכן, בחיזבאללה אישרו את החיסול של בכיר הארגון. מההודעה שפורסמה, ניתן ללמוד רבות על מרכזיותו של סמי עבדאללה בארגון הטרור. בהודעה הוא תואר כ"לוחם המפקד", תואר שנחשב לבעל משמעות רבה בחיזבאללה. מאז תחילת המלחמה, נעשה בארגון שימוש בתואר זה פעם אחת בלבד, עת חוסל וויסאם א-טוויל, מפקד כוח רדואן, במהלך חודשי המלחמה הראשונים.