חיסולו של סמי עבדאללה אבו טאליב בדיוק בעשר בלילה אמש (שלישי) בכפר ג'ויא ליד צור בדרום לבנון יחד עם סגנו ושני עוזרים בכירים הוא חיסול אסטרטגי. אבו טאליב הוא מפקד ״כוח ניצחון״  או בשם חטיבת ״נאדר״. לחיזבאללה שלוש יחידות: נאדר, עזיז, ובדאר.

"הבכיר ביותר מאז תחילת המלחמה״; זה מפקד חיזבאללה שחוסל, יחד עם עוד שלושה
גורם ישראלי בכיר: "חמאס דחה את מתווה עסקת החטופים" | אלו הפערים

אבו טאליב בן 55 משרת כמפקד היחידה מאז 2016 והיה אחראי על כלל הכוחות בגזרה המזרחית של לבנון. הוא עומד מאחורי ההתקפות על קרית שמונה, מרגליות, מנרה, אביבים, צפת ועוד מאז תחילת המלחמה, על הצתת השרפות בגולן ובגליל בשבועות האחרונים ולשיגור טילי הבורקאן. ההתקפה האחרונה שעליה הוא פיקד היה אתמול בערב הירי לעבר קיבוץ כפר בלום. 

בניין בקרית שמונה שנפגע מרקטת חיזבאללה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
בניין בקרית שמונה שנפגע מרקטת חיזבאללה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

אבו טאליב היה יותר ממפקד גזרה., הוא בתפקיד הרבה מאוד שנים בניגוד לפיקוד בצה״ל. בחיזבאללה דרגי הפיקוד לא מתחלפים הם מתמקצעים בתפקידם שנים ארוכות לעיתים מעל עשור אפילו שניים. אין בחיזבאללה רוטציות דחופות בתפקידים,  המפקדים נשארים צוברים כח ובעצם כל הנעשה תחתם הוא ברוח שלהם. 

הם קובעים כל מהלך מבצעי, את כל בניין הכח ובמקביל הפעלת הכח הוא באחריותם. כך, שברגע שמפקד כזה או אחר נפגע אין רצף פיקודי. יכולת הפעלת הכוח נפגמת. יתרה מזאת המפקד שיבוא תחתיו יידרש לבנות מהבסיס כמעט את הכוח. הסיכוי לרציפות פיקוד הוא מוטל בספק שכן רבים מהלוחמים מגלים בדרך כלל הזדהות עם המפקד יותר מהזדהות עם היחידה. 

הרבה דם יש על ידיו במלחמת לבנון השניה הוא היה מחט בינת ג'בייל וניהל את הקרבות נגד לוחמי גולני במארון א ראס ובינת ג'בייל. קודם לכן הוא הוביל את נסיון החטיפה של חיילים בכפר רג׳ר. הפגיעה אמש בבכיר החיזבאללה היא בגדר פגיעה חמורה ביותר בארגון חיזבאללה והיא הרבה מעבר לפגיעה המוראלית בחיזבאללה. הם מבינים את הנזק שנגרם להם בעיצומה של הלחימה זאת הסיבה לתגובה הקשה שלהם בירי מאות טילים לאורך כל יישובי הצפון.