חיזבאללה חטף אמש פגיעה חמורה ומכה מורלית עם חיסולו של עבדאללה אבו טאליב ששימש כמפקד ״כוח ניצחון״  או בשם חטיבת ״נאדר״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהצהרה מטעמו הודיע ארגון הטרור הלבנוני כי יגביר את קצב הירי ועוד קודם לכן איים לירות גם לעבר חיפה וחדרה, זאת לאחר למעלה מ-170 שיגורים מאז שעות הבוקר (רביעי) לעבר צפון הארץ. ראש המועצה המבצעת של חזבאללה האשם סאפי א-דין אמר במהלך הלוויתו של אבו-טאליב כי "האויב עדיין לא למד מניסיון שהתנקשות במנהיגים מחלישה את ההתנגדות. אם המסר של האויב הוא לערער את נחישותנו לתמוך בעזה, אז הוא חייב לדעת שתגובתנו הבלתי נמנעת היא להגביר את הפעילות שלנו בכמות ובאיכות". 

אגרוף בבטן לארגון: מה אנחנו באמת יודעים על חיסולו של בכיר חיזבאללה?
"הבכיר ביותר מאז תחילת המלחמה״; זה מפקד חיזבאללה שחוסל, יחד עם עוד שלושה

סמי טאלב עבדאללה (צילום: דובר צהל)
סמי טאלב עבדאללה (צילום: דובר צהל)

כאמור, אבו טאליב בן ה-55 היה יותר ממפקד גזרה. הוא בתפקיד הרבה מאוד שנים בניגוד לפיקוד בצה״ל. בחיזבאללה דרגי הפיקוד לא מתחלפים הם מתמקצעים בתפקידם שנים ארוכות לעיתים מעל עשור אפילו שניים. אין בחיזבאללה רוטציות דחופות בתפקידים,  המפקדים נשארים צוברים כח ובעצם כל הנעשה תחתם הוא ברוח שלהם. 

הרבה דם יש על ידיו במלחמת לבנון השניה הוא היה מחט בינת ג'בייל וניהל את הקרבות נגד לוחמי גולני במארון א ראס ובינת ג'בייל. קודם לכן הוא הוביל את נסיון החטיפה של חיילים בכפר רג׳ר. הוא עומד מאחורי ההתקפות על קרית שמונה, מרגליות, מנרה, אביבים, צפת ועוד מאז תחילת המלחמה, על הצתת השרפות בגולן ובגליל בשבועות האחרונים ולשיגור טילי הבורקאן. ההתקפה האחרונה שעליה הוא פיקד היה אתמול בערב הירי לעבר קיבוץ כפר בלום.