צה"ל חיסל אמש (שלישי) את המחבל סמי עבדאללה אבו טאליב, מפקד בכיר בחיזבאללה, בתוך כך הצהיר הארגון היום כי ישנה את המשוואה ויגביר את התקיפות. בצה״ל מאותתים לחיזבאללה כי בשלב זה אין כוונה להרחיב את הלחימה בלבנון. חיסולו של הבכיר אמש בוצע על פי כללי העימות בין ישראל לחיזבאללה: המטרה הייתה צבאית, לא נפגעו אזרחים, והפגיעה הייתה ליד צור, בתוך מרחב הלחימה.

בלינקן זועם על חמאס: "דורש שינויים מרחיקי לכת בהסכם, בחר להמשיך במלחמה"  
לא רק ארצות הברית: אירופה מפשילה שרוולים מול חמאס

חיסול סמי טאלב עבדאללה (צילום: דובר צה"ל)

״לא חיסלנו בבירות ולכן אנחנו לא רואים סיבה שחיזבאללה ירחיב את הירי דרומה״ אומרים בצה״ל.

בישראל העריכו שהחיסול ייענה בירי מאסיבי לעבר הגליל. על פי הערכות עד שעות הצהריים ירה חיזבאללה בין 150 ל-200 טילים מסוגים שונים. מרבית הירי כוון לאזור צפת ומירון. טיל נ״ט אחד נורה לעבר מפעל פלסן בקיבוץ ברעם, מפעל המייצר מיגונים לכלי רכב צבאיים. נגרם נזק אולם פסי הייצור של המפעל לא נפגעו.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גל השריפות בצפון (צילום :דוברות כיבוי והצלה)

כתוצאה מהירי פרצו שריפות, שהמרכזית בהם היא ביער בירייה ליד צפת וכן בחניון עין זיתים הסמוך. בשני המקרים נשרפו חורשות עצים חלקם עצי ארז הלבנון.

סמי טאלב עבדאללה (צילום: דובר צהל)
סמי טאלב עבדאללה (צילום: דובר צהל)

חיסולו של סמי עבדאללה אבו טאליב אמש בכפר ג'ויא ליד צור שבדרום לבנון, יחד עם סגנו ושני עוזרים בכירים, היה חיסול אסטרטגי. אבו טאליב היה מפקד ״כוח ניצחון״  או בשם חטיבת ״נאדר״. אבו טאליב, בן 55, שירת כמפקד היחידה מאז 2016 והיה אחראי על כלל הכוחות בגזרה המזרחית של לבנון. מאז תחילת המלחמה הוא עמד מאחורי ההתקפות על קריית שמונה, מרגליות, מנרה, אביבים, צפת ועוד. היה מעורב גם בהצתת השרפות בגולן ובגליל בשבועות האחרונים ולשיגור טילי הבורקאן. ההתקפה האחרונה שעליה פיקד אתמול בערב הייתה ירי לעבר קיבוץ כפר בלום.