"באנו לחלץ אותך הביתה, אנחנו מצה"ל": כך חשפו לוחמי הימ"מ בפני נועה ארגמני, את זהותם ואת המטרה שלשמה ניהלו קרב יריות מול המחבלים ששמרו עליה. השיחה עם הגיבורים האמיתיים, ששומרים על צניעות מרבית ועל תעוזה ואומץ לב בלתי נגמרים לא מסתירים שבצל הפעילות תמיד ישנו גם החשש.  

תשובת חמאס חשפה: זה ההישג הישראלי ברפיח שהכי כאב לסינוואר
במבצע נועז במרכז הרצועה לאור יום: ארבעה חטופים חולצו בחיים

"את החשש אנחנו מנתבים לחדות, תעוזה ומיטביות בביצוע המשימה. העובדה שארנון זמורה נפצע, בדיעבד הפכה בשנייה את השמחה הגדולה שהופיעה עם חילוץ החטופים לצער עמוק על אובדן חבר יקר ומפקד מקצועי. הפציעה שלו בשטח, לא השפיעה מבחינה מורלית. בזירה אנחנו מנטרלים רגשות ופועלים באופן טכני. זה משפיע רק על הנסיגה כי יותר קשה לבצע נסיגה עם פצוע", כך אומרים למעריב בצניעות רבה רפ"ק א' סמפל"ג בימ"מ, פקד ע' מפקד צוות ביחידה ורס"ב י' לוחם ביחידה.

ארנון זמורה ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
ארנון זמורה ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)


השלושה, שפעלו בעזה לשחרור ארבעת החטופים בשתי זירות שונות, לא שוכחים לרגע את שיתוף הפעולה עם יחידת המבצעים של השב"כ, המידע המודיעיני המדויק שקיבלו מהשב"כ שאפשר למתכנני המבצע ולאלו שישבו בחפ"ק לתזמן כניסה בו זמנית לשתי זירות שונות.

בין לבין הם משחזרים את רגעי הפריצה לדירות שבהן שכנו החטופים, השניות הראשונות לצד הבלבול והחרדה של החטופים, המילים הראשונות ששמעו מנועה ארגמני - "אמא בחיים , אתם בטוחים שאמא שלי בחיים", החילוץ תחת אש מאסיבית, הפציעה הקטלנית של רפ"ק ארנון זמורה וגם על העובדה שלהם אין זמן לרוות בנחת והם כבר דרוכים למשימה הבאה . ולא, הם לא שוכחים שבשבי ישנם עוד 120 שבויים וחטופים שהם מחכים בכיליון עיניים שיטילו על כתפיהם לבצע את המשימה תוך ידיעה ברור שהם יכולים להיות הנופלים הבאים של היחידה.

חילוץ החטופים (צילום: דוברות המשטרה)
חילוץ החטופים (צילום: דוברות המשטרה)


"כל מי שנמצא ביחידה מבין את הסיכון שלצד השליחות העצומה, אנחנו מבינים את המחיר אבל פועלים בנחישות". ומה הם מספרים בבית? "מי שישנים לצדנו יודעים מתי זה אינטנסיבי יותר ומתי פחות. לא צריך להרבות במילים".