מלחמת חרבות ברזל: גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, התראיין היום (חמישי) ב-103FM ופרש את משנתו על האירועים בחזית הצפון.

אין מוסר בכליות: החיוך של נתניהו ייזכר לדיראון עולם | בן כספית
"סינוואר מחכך ידיים בהנאה": כך חמאס עושה לנו בית ספר במשא ומתן לעסקה

בפתח הראיון אמר: "האמירות שלי לתושבים חשובות מאוד, ואני משתדל לעשות כמיטב יכולתי, מה שחסר לי זה האמירות של הממשלה. הנזקים, המועטים יחסית, שנגרמו מירי של 200 טילים, וגם הטיל שנורה למפעל הביטחוני אבל הוא בכוונת מכוון נורה ליישוב מפונה מדגיש לנו את המציאות - בצד אחד של הגבול יש מנהיג שאומר מה שהוא יעשה ועושה בדיוק את מה שהוא אומר, ומצד שני יש את ממשלת ישראל שלא מסוגלת לקבל החלטות כבר שמונה וחצי חודשים, לאן האירוע בצפון הולך".

"הזמן משחק לרעתנו, גם בהיבט הביטחוני, וגם ברמה האזרחית", המשיך. "התושבים לא צריכים אותי, הם מקבלים החלטות. אלו שהתפנו בונים לעצמם חיים במקום אחר, וגם אלו שחיים כאן בתוך אזור המלחמה, בטקס חג השבועות נשכבו על הרצפה וכיסו את הראש עם הידיים כי אין פה זמן התראה ומיגון כמו שצריך, גם התושבים האלה מתחילים להתלבט".

"ממשלת ישראל חייבת לקבל החלטות כאן ועכשיו. יש מספר שבועות שבהם על הממשלה לקבל החלטות ולבצע מציאות ביטחונית כזו שנוכל לחיות כאן בביטחון. אין לנו עוד זמן, אנחנו בשמונה וחצי חודשים עוברים את מה שעבר עוטף עזה בעשרים שנה", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "אנחנו צריכים להיות מאוד זהירים גם באמירות שלנו לתושבים. אנחנו כן מבינים מה המשמעויות, ולכן הגבלנו את הטקסים. אנחנו מנסים לקבל החלטות ומצד שני אנחנו מאוד רוצים לתת לתושבים שלנו, גם אלו שחיים כאן וגם אלו שמתלבטים האם לחזור לכאן, את התחושה שאפשר לחזור. אתה הולך פה על חבל מאוד דק, צריך לקחת אחריות, אתה מסתכל למעלה, מצפה שהמדינה, הצבא, קצת יכוונו אותך, לאן הולכים, וזה לא קורה. לכן זה מאוד מאוד קשה".

"מאז ערב החג ועד עכשיו, אף שר לא התקשר להגיד חג שמח, תראו שאכפת לכם, תעשו משהו, תגידו חג שמח גם לקיבוצים בעוטף הזה ובצפון", המשיך. "תגידו משהו, תראו איזשהו רצון טוב. שום דבר לא קורה. התחושה הזו, אני מנסה לדבר, להסביר, לחזק את אותם שמונת יישובים שבקו עימות, בזמן התראה 0, מנסה לשכנע אותם 'תחגגו את החג', והם אומרים לי 'אתה משוגע'".

מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים, על השריפות בצפון (צילום :כבאות והצלה מחוז צפון)

"זאת המציאות, הדיסוננס הגדול בין המציאות שהולך ומעצימה, הירי של הטווחים הולך וגדל ונעשה קטלני, אבל בעיקר התחושה שמי שמכוון את מה שקורה פה, בצפון, זה נסראללה, לא ממשלת ישראל - זה הקושי הגדול ביותר של תושבי הצפון", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "הסבלנות נגמרת, הייאוש גדול, ואתה מצד אחד צריך לשדר איזשהו אופק, כי אני רוצה שהתושבים יחזרו בקיץ הביתה, אבל בסופו של דבר אני וראשי הרשויות האחרים נשארים לבד במערכה הזו. אין שום אמירה של הממשלה, זה בלתי אפשרי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm