לאחר שפורסמה תשובתו השלילית של חמאס על מתווה ביידן לעסקת חטופים ומגזין "אל-מג'אלה" יצא עם התיקונים שדרש ארגון הטרור, היום (חמישי) מתווספת דרישה חדשה מסוגה הנוגעת לסעיף שחרור האסירים הפלסטיניים. "אנו מבינים שישראל מסרבת לכלול בעסקת החליפין כ-100 אסירים פלסטינים שנידונו למאסר עולם, ואנו רואים שאין משמעות לשום עסקה ללא ה-100 האלו", אמר גורם רשמי בארגון לעיתון "אל-שרק".

כמו בימי הביניים: התיעוד של צה"ל שהרעיד את הרשת
הכסף הרוסי הופך לחרב פיפיות: ההטרלה של מנהיגי המערב לפוטין

גורם ישראלי בקיא במהלך המו"מ ציין כי "חמאס מתנגד למתן כוח וטו לישראל על זהותם של 200 האסירים הנדונים למאסר עולם, שישוחררו בתמורה להחזרת החיילות החטופות, למרות שישראל הסכימה לוותר על סמכות הווטו לכ-100 מהם".

הארגון הוסיף למסור כי הוא מתעקש על נסיגה מוחלטת של ישראל מרצועת עזה, שיקום וסיום חילופי השבויים, ושם את האצבע המאשימה באי עצירת המלחמה על נתניהו. המזכיר האמריקאי אנתוני בלינקן, מנגד, טען שהמתווה כולל דרישות שניתנות ליישום ואחרות שלא, והטיל על חמאס את האחריות לכישלון בעצירת המלחמה. חמאס הגיב לדבריו כי "בלינקן ממשיך לדבר על אישורה של ישראל להצעת הפסקת האש, אך לא שמעו אישור ברור מטעם ישראל". 

חמאס המשיך לטעון כי התיקונים שהוצעו מטעמו אינם משמעותיים. בתקשורת הישראלית הוסיפו לציין את העיקשות של חמאס על הערבות האמריקאית להפסקת הלחימה בנוסף לערבויות מסין, רוסיה וטורקיה, דבר שאיננו מקובל על ישראל. גורמים ישראליים סברו כי הסיכויים להסכמה עם חמאס "נמצאים בנסיבות מורכבות ואינם קיימים כעת".