תת-אלוף (במיל') אמיר אביבי, מייסד תנועת "הביטחוניסטים" התראיין היום (חמישי) ל"מעריב" על אתגרי הביטחון של ישראל. הוא אמר כי לטענתו "צריך להפיל את חמאס שלטונית כדי לשנות את המערכת יחסים. אזרחים יהיו מוכנים להלשין וזה יתרום לביטחון", והסביר למה נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, טועה: "ביידן מדבר על הפסקת אש קבועה ולא על חיסול חמאס. אם ארה"ב הייתה אומרת כל יום לחסל את החמאס, הם היו בסטרס".

אביבי מציין כי אסטרטגיית חמאס היא לא לשחרר חטופים כדי להמשיך בלחץ על ישראל: "ראינו שחודשים ארוכים כל פעם המתווכות באות עם עסקאות והם מגלגלים את כולם במדרגות. חמאס רוצה ניצחון, גם אם מדובר בשליטה על שכונה בלבד. הוא בונה על לחץ בינלאומי ומקווה שהמערכת הישראלית תלך לבחירות והמלחמה תיפסק".

דילמת האסירים: זה הסעיף שחמאס לא מוכן להתפשר עליו בעסקה
גורמים ישראלים ל"מעריב": "אם חמאס יסכים למתווה - אין דרך חזרה"

מבצע חילוץ החטופים (צילום: דובר צה"ל)

אביבי מדגיש את החשיבות של הלחץ הצבאי: "אם הלחץ יהיה משמעותי, חמאס אולי ישקול שחרור חטופים, במיוחד אם נגיד נהרוג את סינוואר. הלחץ הצבאי הוא מה שמונע חופש פעולה מהחמאס ונותן סיכוי לשחרור חטופים".

"הם לא מרגישים לחץ - זה פוגע בחטופים"

"החמאס בשבוע הראשון הפיק לקחים והזיז את החטופים כדי להקשות עלינו. אך כשהצבא בשטח, המצב משתנה. מבחינה אסטרטגית, צריך להפיל את חמאס שלטונית כדי לשנות את המערכת יחסים. אזרחים יהיו מוכנים להלשין וזה יתרום לביטחון".

אביבי מציין גם את ההשפעה של המדיניות האמריקאית: "ביידן מדבר על הפסקת אש קבועה ולא על חיסול חמאס. אם ארה"ב הייתה אומרת כל יום לחסל את החמאס, הם היו בסטרס. אבל בגלל שזה לא קורה, הם לא מרגישים בלחץ וזה פוגע בחטופים".

"להשאיר 3 יחידות בעזה, ולהעביר את השאר לצפון"

"מאז תחילת המלחמה, בצפון נוצר מגרש שבו יש ירי הדדי. ההחלטה הנכונה היא לתת גז ברפיח, לסיים שם את חמאס ולהעביר את הכוחות לצפון. אנחנו בדרך למלחמה ולא רואים לחץ על חיזבאללה, מה שמאפשר להם להמשיך לפעול כראות עיניהם".

אביבי מסכם: "צריך להשאיר בעזה שתים שלוש חטיבות ולהעביר את השאר לצפון. הרגע שבו נצטרך לתקוף מתקרב, וזו החלטה של היבשה. חיל האוויר מוכן, אך אנחנו צריכים לקבל החלטה מתי לעשות את זה".

תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

דבריו של אמיר אביבי מבהירים את האסטרטגיה הביטחונית הנחוצה לדעתו להתמודדות עם האיומים השונים על ישראל. הוא מדגיש את חשיבות הלחץ הצבאי על חמאס כדי לשחרר חטופים ולערער את שליטתו בעזה, ואת הצורך בהיערכות לקראת עימות אפשרי עם חיזבאללה בצפון. לפי אביבי, רק באמצעות גישה תקיפה ונחושה ניתן להבטיח את ביטחון המדינה ולמנוע מהאויבים על הגבולות לנצל את מצבה של ישראל לטובתם.

תנועת הביטחוניסטים שאביבי עומד בראשה הוקמה על ידי בכירים במערכת הביטחון המאמינים בדרך שמדגישה כי ביטחונה של ישראל חייב להתבסס על יכולתה להגן על עצמה בכוחות עצמה ולמנוע באופן אקטיבי התפתחות איומים על ביטחונה. בתנועה חברים כיום מעל ל-22,000 קצינים, לוחמים ואזרחים.