אלוף (מיל') יצחק בן ישראל, יו"ר סוכנות החלל הישראלית לשעבר, התראיין היום (חמישי) ב-104.5FM, והתייחס לקושי העצום של צה"ל מאז תחילת המלחמה, להצליח להתמודד עם כלי הטיס הבלתי מאוישים של החיזבאללה. "אפילו היום יש תחושה שאף אחד לא פוגע בהם בחזרה ולא עוצר אותם. זה אקט שקורה בשטח. זה כמו השאלה על 7 באוקטובר שפרצו אנשים עם טנדרים, אופנועים ורובים והרגו לנו 1300 איש. אז ישראל מסוגלת להתמודד עם רובים או לא?", ציין. 

עוד הוסיף: "צריך להבחין אם לאמל"ח מסוים יש תשובה או אם הפעלנו או מפעילים את התשובה כמו שצריך. אולי התעוררנו מאוחר מדי להבין את המשמעות של כלי נשק פשוטים, איזה נזק הם יכולים לעשות. אלה לא אותן שאלות בכלל".

תשובת חמאס חשפה: זה ההישג הישראלי ברפיח שהכי כאב לסינוואר
גורם ישראלי בכיר: "חמאס דחה את מתווה עסקת החטופים" | אלו הפערים

התחושה שהם יכולים להגיע לאן שירצו, נניח מעבר לחיפה או חדרה. מה הופך את הכטב"מים לנשק שונה ממה שהכרנו עד היום?
"לא הרבה ולא כל כך שונה. כשזורקים עליך פצצה מעל הראש, היא יכולה להיות מובלת או ע"י רקטה, או מטוס או מטוס לא מאויש. כשיורים אותם לטווחים מאד קצרים, זה דומה מאד למרגמות, היכולת להתארגן בזמן וליירט אותן, יותר קשה, לכן יש להם יותר הצלחות. זה ענין של התארגנות מצידנו. אם היינו מתארגנים".

השמדת בור שיגור על ידי לוחמי חטיבת כרמלי. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, הוא הביע את דעתו בנוגע למצב המלחמה הנוכחי: "זה מין משחק כזה בצפון. אנחנו שולחים איתותים לחזבאללה שאנחנו כאילו יודעים לפגוע לו גם במטרות חשובות. אבל זה לא עובד. לכן ממשלת ישראל צריכה להחליט אחת מהשתיים: או שהיא עושה פעולות התקפיות שנועד לפגוע בחזבאללה בצפון בצורה כזאת שהצד שלו ייפגע כמו שלנו. או ללכת לערוצים יותר מדיניים. אבל הממשלה של היום לא זה אפשרי, לא זה אפשרי ואנחנו תקועים במצב שהציבור כולו לא יודע מה היא רוצה לעשות". 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]