בצל הירי הבלתי פוסק והמתגבר לצפון ותקיפות צה"ל בלבנון קרא אלוף במיל' יפתח רון-טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה, לממשלה להיכנס לדרום לבנון ולהסיר את האיום. בשיחה שקיים הבוקר (שישי) עם רון קופמן ופרופ' אריה אלדד ב-103FM הוא מתח ביקורת על מקבלי ההחלטות ואמר כי "ממשלה שלא תעתיק את המלחמה לשטח האויב ותסיר את האיום לא ראויה להיות ממשלת ישראל".

"הייתי אתמול בקרית שמונה, זו עיר רפאים, זה אזור מלחמה נטוש, הדבר היחידי שאפשר לראות שם זה בעלי חיים, פשוט בא לך לבכות", סיפר בכאב בפתח השיחה. "זו מציאות שהיא בלתי נסבלת. אי אפשר להעלות אותה על הדעת במדינה ריבונית שאמורה להגן על האזרחים שלה. אנחנו חייבים לעבור ממגננה למתקפה בלבנון, ולשנות את המציאות הביטחונית".

בכיר חמאס מודה: "לאף אחד אין מושג" כמה חטופים ישראלים עדיין בחיים
לקראת מפץ פוליטי? בלעדי: מתרחבים המגעים בימין לקראת בחירות אפשרויות

"אני כבר לא מדבר על 80 אלף התושבים, שחלקם הגדול לא יחזור. אנחנו מאבדים את הגליל", המשיך רון-טל. "חיזבאללה הקים אזור ביטחון בתוך המדינה, חלומו הרטוב מזה שנים, במקום שיהיה בדרום לבנון הוא בצפון ישראל, ואנחנו שואלים אם כן נתקוף? האם לבנון אחראית על חיזבאללה? תגידו, ירדנו מהפסים?". 

בהמשך מתח ביקורת על הממשלה וקרא לה להיכנס ללבנון: "צמרת צה"ל, מערכת הביטחון וממשלת ישראל, אם לא ייכנסו ללבנון, ישתלטו על דרום לבנון מהם יורים יום יום נ"ט על בתים... חיזבאללה מעיף כטב"מים שמשום מה ישראל לא נתנה להם פתרון במשך שנים. אני אלוף בצבא עם ראש על הכתפיים, אני לא מכיר פתרון אחר. ממשלה שלא תעתיק את המלחמה לשטח האויב ותסיר את האיום לא ראויה להיות ממשלת ישראל".

פגיעת רקטה בקרית שמונה (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
פגיעת רקטה בקרית שמונה (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

עוד אמר האלוף במיל', כי "את כוח רדואן צריך להעיף מדרום לבנון. אין דרך לעשות זאת אלא באמצעות ישיבה על השטחים הללו. צריך להרוג אותם או שיברחו בעצמם. ואז האיום על כיבוש השטח הצפוני יוסר. ירי הנ"ט גם הוא מגיע מדרום לבנון. היכולת שלנו לעצור את הטילים היא באמצעות מערכות שנמצאות על הטנקים. היכולת השלישית היא הרקטות והטילים, ואני מוסיף גם את הכטב"מים. כדי שהאיום הזה יוסר, יש לנו חיל אוויר. חיל אוויר שלא מופעל אלא ביום טוב 15 אחוזים מהכוח שלו. צריך לתת מכה שתשמיד את שלושת אלה".

חיסול בכיר בכוח רדואן (צילום: דובר צה"ל)

"אני לא מאלה שסוברים שצריך להפסיק את המלחמה בעזה", אמר על הלחימה בדרום. "לצה"ל יש יכולת לפעול בשתי זירות. מישהו מכם העלה על דעתו שאחרי שמונה חודשים לא נחסל את חמאס? המקום העיקרי שעוד נשאר לנו לטפל בו הוא רפיח. תיכנסו לכל הרוחות לעיר הזאת, זה סיפור של בין שבוע לשבועיים. אנחנו נלחמים על עצם הקיום שלנו. ההרתעה שלנו נפגעה כל כך קשה. חיזבאללה לא סופרים אותנו, הם צריכים לשלם ובראש ובראשונה לבנון צריכה לשלם. לא חשמל, לא מים, לא דלק ולא כלום, אם לא נהיה מספיק חזקים לא יספרו אותנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm