"בזמן שחזית דרום לבנון ממשיכה לבעור עם התרחבות היקף הפעולות הצבאיות ההדדיות בין צבא ישראל לחיזבאללה, הממשלה החליטה להעניק סיוע כספי בסך 20,000 דולר עבור כל יורש של הרוג בחיזבאללה" - כך שיתפה היום מגישה באל חדאת' בעת מונולוג שנשאה. 

מפקד פיקוד הדרום בהערכת מצב ברפיח: "ממשיכים להתקדם עד שנשיג את מטרותינו"
הצפון אבוד: מטח כבד נוסף לעבר היישובים, נפילות בקרית שמונה

"ההחלטה הממשלתית יצרה פילוג בקרב הלבנונים בנוגע לזכאות לפיצויים אלה", הוסיפה, "בפרט מכיוון שחיזבאללה החליט לפתוח במלחמה מבלי להתייעץ עם הממשלה או עם הפרלמנט, הגם שהמדינה לא מסוגלת בחלק מהזמן לשלם את משכורות עובדיה באופן סדיר".

עוד אמרה כי "יש שתמהו בנוגע למקום ולתאריך נפילתם של ההרוגים אלה בדרום לבנון או בסוריה. חברת הפרלמנט מטעם מפלגת "הכוחות הלבנוניים" ראדה איוב הגישה שאילתא לראש הממשלה נג'יב מיקאתי דרך משרד ראש הפרלמנט בנוגע לחוקיות תשלום הסיוע. היא הבהירה בהצהרות לאלחדת' שהממשלה החליטה לשלם עבור הפיצויים להרוגים מחיזבאללה מעתודת התקציב, כאשר חיזבאללה הכריז על מלחמה בהחלטת איראנית לדבריה.

"מאידך", סייגה המגישה, "מקור ממשלתי אמר לאלחדת' שהחלטת הממשלה לשלם פיצויים עבור ההרוגים בשורות חיזבאללה התקבלה על ידי הממשלה פה אחד ולבקשת מועצת הדרום המזוהה עם חיזבאללה. לצד זאת ובנוסף לפיצויים הפרלמנט בוחן הצעת חוק למענק פטור לתושבי דרום לבנון מתשלום אגרות ומיסים בשל המלחמה, דבר אותו החשיבה איוב כשוחד מחיזבאללה על חשבון המדינה לאזרחים הממורמרים על המשך המלחמה והיקף ההרס והאבדות בנפש לדבריה של חברת הפרלמנט".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה