סערת חוק ופטור הגיוס טרם שככה במחוזותינו, והתגובות השנויות במחלוקת מאנשי הציבור והעם ממשיכות לנהור ולהגיע. תגובה יוצאת דופן נשמעה היום (שישי) בחדשות 13 עם דבריה של ד"ר נורית פלזטל ברגר, אם ללוחם בסיירת שהשתתף בחילוץ החטופים, שהתראיינה בנושא ואמרה: "לא חושבת שצריך לתת לו (צבי סוכות) מסך. אני חושבת שהוא פושע. אם אנחנו מדברים על ההצבעה הזו, היא הפקרה ובגידה בחיילים שנמצאים שם".

מיד לאחר מכן הוסיפה: "הבן שלי נמצא שם בסיירת שמונה וחצי חודשים. גם הבן השני שלי היה במילואים, ולא רואים לזה סוף. ביממה שניתנה לו להתרעננות לאחר חילוץ החטופים ולאחר חודש ברפיח, נהרגו ארבעה חיילים מהסיירת ברפיח. באותו הזמן, הכנסת הצביעה על חוק הפטור מגיוס, וראינו כולנו את החיוך הזחוח של ראש הממשלה, כשמשפחות קיבלו את הבשורה שסיימה את החיים שלהם גם".

חיסול עם חיג'אבים ושמלות תוך שש דקות: הסיפור הבלתי ייאמן של חילוץ החטופים נחשף
הצפון הפך למדינת מלחמה, ובמרכז החיים מתנהלים כרגיל

"אני ישנה בלילה רק עם כדורים, וגם זה כבר פחות ופחות", חשפה האם והודתה. "גם לכדורים יש גבול להשפעה, לאחר 8 וחצי חודשים. תחושה של אימה נוראית. בעיקר אימה".

כפי שהתפרסם מוקדם יותר השבוע, בלילה שבין שני לשלישי אושרה בכנסת החלת דין רציפות על חוק גיוס שעלתה להצבעה ראשונה בכנסת. בתום ההצבעה, 63 הצביעו בעד, 57 הצביעו נגד. ביום ראשון הקרוב הממשלה צפויה לדון בטיוטת חוק הארכת שירות המילואים.