ניר דבורי, הכתב הצבאי של חדשות 12, תקף הערב (שישי) את הצבעת הקואליציה בנוגע לחוק הגיוס, וקרא לו "חוק ההשתמטות". כמו כן, טען לתחזית מדאיגה במיוחד. 

"אם לא יהיו חיילים נוספים שיתגייסו ושירות הסדיר לא יוארך ל36 חודשים, האזהרה היא שקצינים לוחמים ישרתו במילואים 4-5 שנים נוספות", ציין. עוד הוסיף כי "קצינים לוחמים ישרתו עד גיל 50". 

מועברים לרכב, תחת אש כבדה: תיעוד חדש מחילוץ החטופים ההרואי | צפו
בעיניים שלו: סינוואר הגיע למסקנה שאפשר להכריע את ישראל | ג'קי חוגי

דבורי טען בדיווח כי עלות המילואים במלחמה הנוכחית עומדת עד כה על 40 מיליארד שקלים. חוק ההשתמטות,  עד גיל 50. על פי הדיווח, עלות המילואים עד כה עומדת על 40 מיליארד שקלים. גורם בכיר בצבא צוטט על ידו בנושא: "אם היו מאריכים את הסדיר מוקדם יותר - היינו חוסכים 20 מיליארד שקלים". עוד הוסיף: "חיילים ששירתו במילואים השנה עשו 110 ימים, ולוחמים 190 ימים". 

תיעוד של השמדת המנהרה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, הממשלה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בטיוטת חוק הארכת שירות המילואים, לפיו שחרור משירות מילואים לחייל שאינו קצין במילואים יתאפשר בגיל 41 במקום 40 וגיל הפטור לקצין יתאפשר בגיל 46 במקום בגיל 45. מדובר בהארכת הוראת שעה שאושרה בעבר לתקופה של ארבעה חודשים וכעת הממשלה מקדמת אותה מחדש. 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בתגובה כי "אם בשביל לשחרר את החרדים הממשלה תאריך את שירות חיילי הסדיר והמילואים זו בגידה בלוחמים, בגידה באנשי המילואים. בגידה במשפחות. אני קורא לחברי הכנסת מכל סיעות הבית – כולל הליכוד – בואו נעצור את הטירוף הזה – זה צו 8 שלנו. זו המחויבות של כולנו לצה"ל".