עמוס הוכשטיין, השליח המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, צפוי להגיע לאזור ביום שני הקרוב, ובין היתר גם לקיים ביקור בלבנון, כך דווח באתר "Axios" האמריקאי. זאת, בניסיון להוביל להסכם שימנע את הרחבת המערכה בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה. 

שני גורמים ישראלים בכירים שצוטטו בדיווח, טענו כי שליחו של ביידן צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון יואב גלנט. עוד הוסיפו כי משלחת ישראלית צפויה להגיע בהמשך השבוע לבית הלבן, על מנת לדון בסוגיות שקשורות לזירה הלבנונית.

אביה של נועה ארגמני: "לא מאמין שהחמאס רוצה לבצע עסקה"
האזהרה של ניר דבורי: אלו הנזקים הכבדים שהצבא צפוי לספוג

מי שצפוי לקחת בה חלק, הוא השר רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי. על פי הדיווח, השניים צפויים לדון עם האמריקאים גם בסוגית הגרעין האיראני. 

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

מוקדם יותר היום, ביקר גלנט את צרפת, זאת לאחר שהביעה עניין בהקמת ועדה משותפת עם ישראל וארה"ב, בניסיון למנוע את הרחבת המערכה בצפון הארץ. "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים", תקף בחריפות. עוד הוסיף: "לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תיקח בה חלק".

גורם בכיר בצרפת הגיב לדבריו: "הופתענו לקרוא הצהרות שונות של הרשויות הישראליות על מאמציה של צרפת להורדת הסלמה בצפון. אנו מוכנים לעבוד עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל ישראל וארה"ב, לשם כך".