מתיחות שיא בצפון: חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה נביל קאוק התייחס אתמול לחיסולו של סמי עבדאללה אבו טאליב ואמר כי "מותו ורצח המפקדים לא ישנו את העובדה שישראל מובסת ונמצאת במשבר. לחיסולו הייתה תוצאה אחת - חיזבאללה הרחיב את רמת העימות מבחינת מטרות, עומק ועוצמת האש - ואין דרך חזרה".

עוד אמר כי "חיזבאללה תגיב להסלמה בהסלמה חזקה יותר, וישראל תשיג עוד הפסדים ותבוסות. היא לא לא תוכל להחזיר את התושבים לערים שלהם. צפון ישראל יישאר אדמה חרוכה כל עוד יש שריפות בעזה. ביצענו תקיפות אוויריות מהחרמון ועד טבריה, מעכו ועד לנהריה. הישראלים חוששים שהתקיפות יגיעו לכנסת, לבית ראש הממשלה ולכל האתרים והמתקנים האסטרטגיים. הטילים והמל"טים של חיזבאללה יגיעו לנגב, לדימונה ולאילת".

חיסול דרמטי ומשמעותי: הדרמה הגדולה שעשויה להפוך את השולחן בצפון
המערכה תתפתח? לאחר החיסול הדרמטי בלבנון: צה"ל העביר איתות לחיזבאללה

הדברים נאמרו ברקע החשש האמריקאי כי העימות בין ישראל וחיזבאללה יתפתח לסכסוך רחב יותר, כך דווח ברשת CBS האמריקאית. על פי הדיווח, פקידים אמריקאים הביעו דאגה מכמה תרחישים. חלקם אמרו שהם מפרשים את התקיפות העמוקות האחרונות של ישראל בשטח לבנון כהכנת שדה הקרב למתקפה גורפת. גורמים אלה מודאגים יותר ויותר מכך שישראל תפתח במלחמה נגד חיזבאללה.

גורמים אמריקאים אחרים אומרים כי החשש שלהם מתמקד בחיזבאללה ותיארו תרחיש שבו עוצמת הפגיעה של הרקטות בתוך ישראל עלולה לגרום לתוצאות לא מכוונות שיגרמו לישראל לפתוח במלחמה לא מכוונת. מאז ה-7 באוקטובר ממשל ביידן פועל מאחורי הקלעים כדי להוריד את הסיכויים להתלקחות שעלולה למשוך את ארה"ב או לסכן עוד יותר את החיילים האמריקאים שנמצאים באזור בסוריה, עיראק וירדן. עמוס הוכשטיין, יועצו הדיפלומטי הבכיר של הנשיא ביידן, צפוי להגיע לישראל ביום שני כדי לפעול בנושא.