צה"ל התיר לפרסום הערב (שבת) כי סמל יאיר רויטמן, בן 19 מקרני שומרון, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בקריסת המבנה ברפיח שאירע השבוע.

המבנה הממלוכד קרס על הלוחמים: כך אירע האסון הכבד ברפיח
״הבוץ העזתי״: אסון הנמר"ה ברפיח הוא חלק מהמקום המורכב אליו אנו הולכים

כאמור, באירוע עצמו נהרגו תחילה ארבעה חיילים נהרגו ושבעה נפצעו, חמישה מהם באורח קשה ושניים באורח בינוני לאחר שבית ממולכד קרס על הכוח בשכונת שבורה ברפיח. ההרוגים הם מ״פ ההכשרות של סיירת גבעתי ושלושה לוחמי הסיירת. הלוחמים שנפלו הם רס״ן טל פשבילסקי (שאולוב) בן 24 מגדרה, סמ״ר איתן קרלסברון בן 20 ממודיעין, סמל אלמוג שלום בן 19 מקיבוץ חמדיה, וסמל יאיר לוין בן 19 מגבעת הראל.

מתחקיר ראשוני עולה כי בשעות הבוקר פעל כוח של פלוגת ההכשרה של סיירת גבעתי יחד עם כוח של חטיבת הנח"ל בשכונת שבורה בלב העיר רפיח. הכוח פעל ברחוב הראשי ליד השוק של השכונה. בשלב מסוים סמוך לשעה 13:00 בצהריים נכנס הכוח בפיקודו של מפקד הפלוגה למבנה בן שלוש קומות. 

טל פשבילסקי, איתן קרלסברון, אלמוג שלום, יאיר לוין (צילום: דובר צה''ל)
טל פשבילסקי, איתן קרלסברון, אלמוג שלום, יאיר לוין (צילום: דובר צה''ל)

בכניסה לבית השליכו הלוחמים ״מטעני הרעדה״. מדובר במטעני נפץ אשר אמורים להרעיד את חלל המבנה ולהפעיל מלכודי נפץ שהיו במבנה. מיד לאחר הפיצוצים החלה הכניסה למבנה. חוליית החוד של הכוח: מפקד הפלוגה, הקשר ולוחם הספיקו להיכנס למבנה. מיד אחריהם גם חייל בדרגת סמל שמשמש כמ״מ מפקד הצוות וחייל נוסף היו במבואת הכניסה. יתר הכוח הצטרף בהמשך ואז ארע פיצוץ עז. חלק מהבית קרס, שלושה לוחמים נלכדו תחת ההריסות, הסמל והלוחם נהרגו במבואה אך לא נלכדו תחת ההריסות וכך עוד שישה לוחמים.

לאחר מכן התחיל מבצע חילוץ הנפגעים. כוחות גדולים של אוגדה 162 הקיפו את המבנה ומסוקי קרב של חיל האוויר ביצעו מטריה אווירית על הכוחות הלכודים והמחלצים.