11 חללים חדשים נוספו ביממה האחרונה למניין נופלי מלחמת חרבות ברזל: שמונה לוחמים נהרגו באסון הנמר"ה בשעות הבוקר המוקדמות של שבת, לאחר שרכבם הממוגן התפוצץ. בצה"ל עדיין בוחנים את נסיבות האירוע. בתקרית נפרדת בצפון הרצועה, עלה טנק על מטען גחון ושני לוחמי מילואים נהרגו, שניים נוספים נפצעו באורח קשה. בתוך כך, אתמול מת מפצעיו חייל שנפצע באורח קשה בקריסת המבנה הממולכד בשבוע שעבר.

עד כה הותרו לפרסום תשעה מהלוחמים שנהרגו: סרן ווסים מחמוד מבית ג'ן, סמל אליהו משה צימבליסט מבית שמש, סמל איתי עמר מכוכב יאיר, סמ״ר סטניסלב קוסטרב מאשדוד, אור בלומוביץ מפרדס חנה-כרכור, וסמ״ר עז ישעיה גרובר מטל מנשה. באירוע בצפון הרצועה נהרגו סרן איתן קופלוביץ מהיישוב הושעיה שבמועצה האזורית עמק יזרעאל ורס"ב אילון ויס מפסגות, סמ"ר יקיר יעקב לוי מחפץ חיים.

מתחקיר ראשוני של האסון ברפיח עולה כי האירוע התרחש סמוך לשעה חמש בבוקר, לאחר שכוח של חטיבה 401 סיים התקפה על תל סולטן. הכוח התוקף היה מגדוד 932 וגדוד 424 שאליו סופחה פלוגה של גדוד ההנדסה 601 של ההנדסה הקרבית. הכוח נע לחלק הצפון מערבי של השכונה כדי ליצור חניון יום.

״הבוץ העזתי״: אסון הנמר"ה ברפיח הוא חלק מהמקום המורכב אליו אנו הולכים
"נפצע בתחילת המלחמה - וחזר להילחם": סיפורו של סרן ווסים מחמוד ז"ל

במהלך הנסיעה נשמע פיצוץ אדיר שגרם לנמר"ה להתפוצץ ולעלות באש. הכלי נפגע באופן קשה ביותר ולקח זמן לכבות את האש ולהתקרב לכלי. כל יושבי הכלי, שמונה לוחמי חיל ההנדסה הקרבית, נהרגו במקום. בדפנות הכלי מבחוץ היו כמויות גדולות של חומר נפץ שכלל לבנות חבלה, מוקשים ועוד. בצה״ל אומרים כי המטענים נמצאים בדפנות הכלי מבחוץ כך שאם מתרחש פיצוץ חומרי החבלה הללו הוא לא אמור לפגוע בלוחמים בתא הלחימה של הנמר"ה.

נפרדים מהנופלים

סמ"ר יקיר יעקב לוי, בן 21, מחפץ חיים
סמל יקיר יעקב לוי, מחפץ חיים, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בדרום רצועת עזה, בן 21 בנופלו. הועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל לאחר מותו.

בהודעת מועצת נחל שורק, נמסר: "בצער רב התבשרנו השבת כי יקיר לוי מחפץ חיים נפל בקרב בעזה באסון הנמר"ה".

במועצה סיפרו על דמותו וכתבו: "יקיר רק בן 21 בנופלו, בחור שמח ומאיר פנים לכל אדם, בנם של אסנת ורבינא לוי ואח של חננאל, אשי, אלישיב ותפארת לוי".

סמל יקיר יעקב לוי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמל יקיר יעקב לוי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

סמ"ר עז ישעיה גרובר, בן 20, מטל מנשה
סמ"ר עז ישעיה גרובר (20) ששירת בהנדסה קרבית, בן הישוב טל מנשה שבשומרון, נפל בקרבות בעזה. גרובר הותיר אחריו הורים: חיים ושירה ו-5 אחים ואחיות, שירת בהנדסה קרבית, בן למשפחה שורשית מבוני הישוב טל מנשה שבשומרון. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד לו: "עז, בחור יפה תואר, מטובי בנינו, בן למשפחה שורשית בשומרון, מאבני היסוד של הישוב טל מנשה, נפל היום כגיבור בקרבות נגד אויבינו הארורים. הוא חלם לשרת שירות משמעותי, להגן על מדינת ישראל, על העם ועל הארץ. כשישבתי אמש עם אמו שירה, היא סיפרה לי כי הוא היה איש אמת כולו מלא בלב, אידיאליסט גדול, והוסיפה כי היא בטוחה כי אם היו שואלים אותו גם עכשיו אם להיכנס שוב לעזה, הוא היה אומר שהוא נכנס, למרות שהיה יודע שייהרג".

עוד הוסיף דגן: "משפחת השומרון ועם ישראל מחבקים את המשפחה האצילית הזו, מחלוצי ובוני הארץ ביום הקשה הזה. אנחנו חייבים לעז וחבריו, ניצחון במלחמה הזו והחזרת הכבוד הלאומי והבטחון לתושבי מדינת ישראל בכל מקום שהם".

יו"ר הישוב טל מנשה יובל בוצר: "עז בן היישוב שגדל ביישוב היווה "דבק מחבר " לחבריו ולבני הנוער. גיבור בשדה הקרב תמיד חייך. נתן תחושה טובה. הגיש עזרה בשמחה בכל עת. בנם של חיים ושירה גרובר תושבי  היישוב האהובים. אח ליסכה, רעיה, מוריה, נעם ושי. היישוב מחבק את המשפחה היקרה!".

סמ''ר עז ישעיה גרובר ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סמ''ר עז ישעיה גרובר ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סרן (מיל') איתן קופלוביץ, בן 28, מהושעיה
שירת כקצין לוחם בגדוד חש"ן 129, חטיבה 8, נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 28 בנופלו.

מטעם המועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "תושבי ותושבות, עובדות ועובדי המועצה, ראשת המועצה וקהילת עמק יזרעאל כולה, מרכינה ראש בעצב וכאב רב עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו של סרן (מיל') איתן קופלוביץ. בשעה קשה זו נבקש לחבק ולחזק את משפחתו. יהי זכרו ברוך".

סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן (מיל') איתן קופלוביץ ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

סרן ווסים מחמוד, בן 23, מבית ג׳ן
שירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601. ג׳מאל גאנם דודו של ואסים סיפר ל״מעריב״: "ווסים מילדותו היה ילד מחונן ואהוב, שתמיד רצה לעזור לאחרים, תמיד הוביל, אף פעם לא נשאר מאחור ולא התלונן. הוא כבד את כולם וכל מי שהכיר אותו -  אהב אותו.

סרן ווסים מחמוד ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן ווסים מחמוד ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

"הוא היה צנוע, מבין ושקול, תמיד התנדב לעזור ואף פעם לא קיטר ולא וויתר. סיים בית ספר בהצטיינות והיה יכול ללכת ללימודים - אך העדיף ללכת לצבא כי ההגנה על המדינה הייתה בדם שלו. הוא התגייס כלוחם ובחר בחיל ההנדסה ומרוב שהיה מוכשר - התקדם מהר מאוד".

רס"ב (במיל) אילון ויס, בן 49, מפסגות
שירת כלוחם מילואים בגדוד חש״ן 129. ראש מועצת בית אל שי אלון ספד: "אלון גדל ביישוב, בנם של ותיקי היישוב ומקימיו, גיורא ובת שבע יבל"ח, התגורר בפסגות, איש אהוב וחבר יקר לכל סובביו. אלון לחם בגבורה ולא ויתר עד הרגע האחרון. הותיר אחריו אישה ו-7 ילדים. ליבנו עם משפחתו עם היוודע הבשורה הקשה".

אֵלון, נשוי לנטע, אבא ל-7 ילדים וסב לנכדה. הוא התנדב למילואים ושירת מאז שמחת תורה כלוחם שריון. אֵלון איש חינוך ומעמודי התווך של קהילת פסגות.

ממועצת בנימין נמסר: "מחבקים בשעה קשה זו את המשפחה היקרה, ויחד עם קהילת פסגות תסייע לה בכל הנדרש".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ: "אלון חבר ושכן אהוב. מעמודי התווך של קהילת פסגות, בנה עם נטע רעייתו משפחה לתפארת. מחנך ואיש דגול. מאז שמחת תורה הוא בשירות מילואים כמתנדב. בעוד חצי שנה ימלאו לו 50 והוא לחם כשריונר כמו בחור צעיר. לפני כשבועיים חיתן את ביתו רחלי ובעוד שלשה שבועות תתחתן הבת הודיה. אין מילים בשעה הגדולה והקשה הזו. אנחנו כאן בפסגות ובבנימין נזכור את דרכו ומורשתו. נפילתו של אלון עם שאר הלוחמים הגיבורים מחייבת אותנו לדבוק בניצחון למענו הם מסרו את נפשם".

רס''ב במיל אילון ויס (צילום: דובר צה''ל)
רס''ב במיל אילון ויס (צילום: דובר צה''ל)

סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21 מבית שמש
שירת כלוחם בגדוד 601. ראש ישיבת ההסדר שעלבים שבה למד צימבליסט, הרב מיכאל ימר, ספד: "אליהו היה מסור לכלל. היו לו ידיים של זהב והיה תמיד מוכן לסייע ולעזור. מעולם לא החזיק טובה לעצמו, עשה הכל בפשטות ובענווה. אהב את הישיבה ושמח בה. הוא תמיד היה עם ראש מורם והאמין בצדקת הדרך. חתר לניצחון בכל כוחו ועד לרגע האחרון".

מטעם עיריית בית שמש נמסר: "ראש העיר בית שמש שמואל גרינברג, העירייה, עובדיה ונבחריה, שולחים תנחומים להורים היקרים שימי ושרה ולמשפחת צימבליסט ומחבקים אותם בשעה קשה זו".

אליהו משה צימבליסט (צילום: דובר צה''ל)
אליהו משה צימבליסט (צילום: דובר צה''ל)

החלל החמישי של קריסת המבנה

במקביל לאירוע הקשה ברפיח, אתמול הלך לעולמו סמל יאיר רוטמן, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי, שנפצע באורח קשה בקריסת מבנה ממולכד לפני כשבוע. ארבעה לוחמים נהרגו במקום, ושבעה נוספים נפצעו - בהם חמישה באורח קשה. הלוחמים שנפלו: רס״ן טל פשבילסקי (שאולוב) בן 24 מגדרה, סמ״ר איתן קרלסברון בן 20 ממודיעין, סמל אלמוג שלום בן 19 מקיבוץ חמדיה, וסמל יאיר לוין בן 19 מגבעת הראל.

יאיר רוטמן (צילום: דובר צה''ל)
יאיר רוטמן (צילום: דובר צה''ל)