צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) כי החל מאתמול, בין השעות 8:00 עד 19:00, תתקיים הפוגה טקטית מקומית של הפעילות הצבאית ברפיח, לצרכים הומניטריים בכביש המוביל מכרם שלום לכביש צאלח א-דין וצפונה.

בהמשך פרסם דובר צה"ל הבהרה: "בצה״ל מבהירים כי אין הפסקת לחימה בדרום הרצועה, והלחימה ברפיח נמשכת. כמו כן, אין שינוי בהכנסת הסחורות לרצועה. הציר המוביל את הסחורות יהיה פתוח במהלך שעות היום בתיאום עם ארגונים בינ״ל, לשינוע הסיוע ההומניטרי בלבד".

גורם מדיני אמר כי "כשראש הממשלה שמע בבוקר את הדיווחים אודות הפסקה הומניטרית ל-11 שעות ביממה הוא פנה למזכירו הצבאי והבהיר שהדבר אינו מקובל עליו. לאחר בירור, דווח לראש הממשלה שאין שינוי במדיניות צה"ל וכי הלחימה ברפיח נמשכת כמתוכנן".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מפת ההפוגה ברפיח (צילום: דובר צה''ל)
מפת ההפוגה ברפיח (צילום: דובר צה''ל)

בתגובה להודעה, מסר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מי שהחליט על "הפוגה טקטית" לצורך מעבר הומניטרי במיוחד בשעה שטובי חיילנו נופלים בקרב הוא אוויל וכסיל שאסור לו להמשיך להיות בתפקידו. לצערי מהלך זה לא הובא בפני הקבינט והוא מנוגד להחלטותיו. הגיע הזמן לצאת מהקונספציה ולהפסיק את הגישה המטורללת וההזויה שרק מביאה עלינו עוד הרוגים ונופלים".

כזכור, שמונה לוחמים נהרגו אתמול ברפיח באסון הנמר"ה בשעות הבוקר המוקדמות של שבת, לאחר שרכבם הממוגן התפוצץ. בצה"ל עדיין בוחנים את נסיבות האירוע.

מתחקיר ראשוני של האסון ברפיח עולה כי האירוע התרחש סמוך לשעה חמש בבוקר, לאחר שכוח של חטיבה 401 סיים התקפה על תל סולטן. הכוח התוקף היה מגדוד 932 וגדוד 424 שאליו סופחה פלוגה של גדוד ההנדסה 601 של ההנדסה הקרבית. הכוח נע לחלק הצפון מערבי של השכונה כדי ליצור חניון יום.