העיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי דיווח ביממה האחרונה כי חיזבאללה המליץ לחמאס להתייחס בגמישות ולא בשליליות למתווה העסקה שהציג ביידן (מתווה ישראלי) מתוך נקודת הנחה שרה"מ בנימין נתניהו לא באמת תומך במתווה הזה.

יו"ר הביטחוניסטים על האירוע ברצועה: "זה היה עלול להיות יותר רציני"
כנראה שראיית הזהב נמצאה - זה מה שאותר בזירת פיצוץ הנמר"ה ברפיח

ע"פ הדיווח, מקורות חשפו לא-שרק אל-אווסט כי עצת חיזבאללה לחמאס נובעת מכך שנתניהו דוחה את התוכנית האמריקאית, וכי גורמים בצוות של ביידן פעלו מטעמו כדי להודיע ​​להם על תמיכתו בה. המפלגה המליצה לחמאס להתאזר בסבלנות ולא להתייחס אליו באופן שלילי כל עוד נתניהו אינו מצדד בכך.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לפי המקורות, חמאס שאל את חיזבאללה מה עליהם לעשות, ותשובתם הייתה שההחלטה בראש ובראשונה מוטלת על הנהגת התנועה כי היא בקיאה מאחרים במצבה ומסוגלת יותר לנקוט עמדה לאור הנתונים שבידיה. 

בתוך כך, עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן למזרח התיכון, יגיע לישראל מחר בניסיון למנוע את המשך ההסלמה בגבול הצפון. במקביל, בפריז הגיבו בהפתעה למתקפה של שר הביטחון יואב גלנט, שאמר בצהריים (שישי) כי צרפת לא תיקח חלק בהסדרת המצב הביטחוני שם.
 
ביקורו של הוכשטיין לא היה מתוכנן, והוא מגיע לכאן כאמור בשל רצונו של ביידן להפחית את סכנת ההסלמה. האמריקנים מודאגים מאוד ממה שקורה בצפון, ובעיקר מכך שלממשלת לבנון אין כל השפעה על חיזבאללה.