חוקר אסלאם והמזרח התיכון המודרני באוניברסיטת בן גוריון ומכון גבעת חביבה, ד"ר אסף רגב, שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ב-104.5fm על המשך המלחמה בחיזבאללה וחמאס: "צריך שייווצר לחץ אמיתי ממדינת לבנון אל מדינת חיזבאללה ואז המציאות אמורה להיות שונה", אמר.

בפתח השיחה נשאל אם המצב הכלכלי בלבנון משפיע על ארגון הטרור במדינה, והשיב: "כנראה שלא מספיק. לבנון משנת 2020-21 נמצאת במשבר כלכלי עמוק. זו מדינה שעד שהחלה המלחמה בעזה, היו בחודשים מסוימים בלבנון פחות שעות חשמל מאשר ברצועת עזה. אמרתי שזה לא מספיק. כלכלת חיזבאללה מקבילה ללבנון, בטח שמדובר באיזשהו מנוף אבל הוא לא מתכתב עם אותה כלכלה מקבילה".

האלוף בריק מזהיר: "ההחלטה של נתניהו לתקוף את חיזבאללה - תביא שואה למדינה"
פחות חיזבאללה, יותר לבנון: זה פתרון הביניים שיוביל ליצירת משוואה חדשה בצפון

תקיפת רכב בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לדבריו, "ברגע שחיזבאללה מבין שהמנגנונים המקבילים שלו זה כבר לא מדינה בתוך מדינה, ברגע שהלחץ הפוליטי קיים אבל לא מספיק, ברגע שמדברים על הצורך לבחור נשיא ועדיין לא בוחרים, ברגע שהסונים בלבנון דורשים להגיע להסכמות פוליטיות שאיראן לא מעורבת בהן - זה לא מספיק. החיזבאללה מבין שכל עוד זה לא מלחך את שולי גלימתו של השייח' חסן נסראללה, הדברים האלו עדיין לא הגיעו למסה מספיקה כדי לאותת", הוסיף, "הוא לוקח סיכונים מאוד גדולים. הרי לא נסראללה או אנחנו יודעים אם ישראל תוקפת עוד שעה, או שנה או בכלל".

"המלחמה בדרום - מלחמת התשה"

ד"ר אסף רגב הגדיר את "מלחמת חרבות ברזל" הגדיר כמלחמת התשה: "אחת ממטרות העל של חמאס היא להוכיח שרידות, לא רק הוא גם חיזבאללה טאליבן, דעא"ש פת"ח. בינתיים הסיפור הזה מתכתב עם המציאות. הרי צבא סדיר תכליתו לנצח 'כאן ועכשיו' ולהפעיל את מלוא הכוחות ולא להיגרר, וארגוני טרור עובדים הפוך - 'קודם נמשוך את הצבא הסדיר פנימה ואח"כ נראה'".

בסיום דבריו אמר: "מטרתם של לוחמי החמאס היא לא להילחם אלא משיכת צה"ל ואי-לוחמה הרבה יותר מלוחמה".