תיעוד קיים שמופץ ביממה האחרונה מציג פעילים מ"כוח קפלן" ששותפים לחסימת משאיות הסיוע ההומניטרי בעזה, כתף אל כתף עם פעילי "צו 9". בשל האיום בסנקציות מצד ממשל ביידן כנגד תנועת צו 9, עולה השאלה, האם גם על אותם פעילים מכוח קפלן שתועדו, תטיל ארה"ב סנקציות? 

"קבוצה קיצונית ואלימה": ארה"ב נגד חסימת שיירות הסיוע לעזה
"המון דברים יקרו": ביידן מאבד סבלנות ומשגר אולטימטום לעבר ישראל

כזכור, דיווחנו בשישי האחרון כי דובר משרד החוץ האמריקאי הכריז כי ממשלתו תטיל סנקציות על תנועת צו 9, שחסמה משאיות סיוע הומניטרי שהיו בדרכן לעזה. הדובר קרא לתנועה "קבוצה קיצונית ואלימה" וטען בשם הממשל "לא נסבול מעשי חבלה ואלימות נגד סיוע הומניטרי".

גורמי תקשורת המקורבים לממשל האמריקאי טוענים שהממשל ידע לזהות את הפעילים על סמך תיעוד פומבי שקיים מהחסימות, בתמונות ובסרטונים.  בשל כך, יש לתהות, האם קיים חשש שגם פעילים בכוח קפלן שמתועדים בתמונות ובסרטונים כשהצטרפו למחאות צו 9 יכללו בסנקציות? 

פעילי כוח קפלן (צילום :ללא)

תיעוד של פעילים אלה קיים ומופץ ביממה האחרונה וממנו ניתן להבין שפעילי הכוח מובילים חסימת משאיות יחד עם פעילי צו 9. סרטון שהופץ מפברואר על פעילות משותפת של תנועת צו 9 וכוח קפלן במעבר כרם שלום לחסימת משאיות הסיוע והאספקה לרצועת עזה הוא אחד מהתיעודים שמעלה את החשש הזה. בתיעוד שמופץ, נראים חברי כוח קפלן המשתתפים בחסימה וקוראים: "אין כאן ימין או שמאל. לא ניתן שום סיוע לחמאס עד שאחרון החטופים חוזר".

במענה לפניית מעריב, בתנועת צו 9 מאשרים כי אכן פעילי כוח קפלן היו שותפים לחלק מפעילויות החסימה בחודשים האחרונים.

נזכיר, בתנועת צו 9 הגיבו בסוף השבוע להודעה על הסנקציות של ממשל ביידן  כך: "הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי, שארצות הברית נשאה את דגלה מאז הקמתה".

עוד הוסיפו כי "כפי שפורסם בתיעודים רבים, הסיוע שהועבר הגיע ישירות לארגון הטרור חמאס, שטבח, רצח ואנס במאות נשים, זקנים וילדים."  לדבריהם, "כפי שהממשל האמריקאי לא העלה בדעתו להעביר סיוע לראשי השלטון הנאצי והיפני בזמן מלחמת העולם השנייה, כך גם אנחנו לא עמדנו מנגד, וניצבנו בצורה זקופה במחאה דמוקרטית ובלתי אלימה שכללה חסימה ומחאה בלבד, ללא שום פגיעה ברכוש או באדם, כנגד העברת הסיוע הישר לידי חמאס".

לסיום כתבו: "לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח. אנו מזכירים לבלינקן את דבריו בקבינט המלחמה ב-17 באוקטובר ומבקשים שיפעל בהתאם לכך - 'אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו'. גם היום נעביר ברצון לידידתנו הגדולה סרטונים שצולמו הבוקר, בו נראים חמושי חמאס על המשאיות".

מעריב פנה לקבל תגובה מתנועת כוח קפלן וכשתתקבל תגובתם נוסיף אותה.