פרשנים צבאיים בלבנון מעריכים כי ישראל מנסה לפתות את חיזבאללה למלחמה כוללת בצפון על מנת לגרור את ארה"ב למערכה, כך פורסם בעיתון אל-נשרה הלבנוני. 

דובר צה"ל הרתיח את הדרג המדיני: מאחורי הקלעים של פארסת "ההפוגה הטקטית"   
לאחר תיעוד חסימת המשאיות: האם הממשל האמריקאי יטיל סנקציות על פעילי "כוח קפלן"?

התקיפה בדרום לבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

הפרשן הצבאי אמין ח'וטיית אמר לאל-נשרה כי "ישראל מעוניינת לפוצץ את המצב בדרום ולפתות את חיזבאללה לפתוח במלחמה גלויה, כי באמצעות הפיתוי הזה היא תוכל לגרור את ארה"ב למעורבות פעילה. לישראלי יש רצון לפתוח חזית מול חיזבאללה, מבלי להיות בעצמה הצד השני, אלא להעמיד במקומה את האמריקאים. התרחיש יהיה כדלקמן: ישראל תבצע פעולות כואבות, חיזבאללה יגיב ואז ישראל תוצב בסכנה דרמטית שתדרוש מעורבות אמריקאית למניעת האסון".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ח'וטיית ציין עוד כי "חיזבאללה מודע לעניין הזה. הוא אמנם הגיב באלימות לחיסול האחרון, אך לא פגע במטרות מלבד אלה שנמצאו במרחק של בין 25 ל-27 ק"מ מהגבול ובהתמקדות במטרות צבאיות בלבד - כלומר באופן ששומר על המאזן מול התקיפות הישראליות. כל המטרות שהופצצו היו צבאיות, וכך חיזבאללה שומר על מצב בו אין לישראל הצדקה ליציאה למערכה עצימה". 

שריפות בעלמא א-שעב בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
שריפות בעלמא א-שעב בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

הפרשנית צבאית נוספת בלבנון, ד"ר ליילה ניקולאס, ציינה כי "אם תושג עסקה והפסקת אש בעזה, שם יתחיל הדיון במה שיקרה בלבנון". ניקולאס מזהה שני אפשרויות: דיפלומטית וצבאית, ומדגישה: "האמריקאים בהכרח יעדיפו פתרון דיפלומטי, אך הישראלים נמצאים בדילמה - כאן נשאלת השאלה אם ייכנעו ללחץ האמריקאי או ימשיכו בתקיפות מוגבלות בלבנון. בהיעדר הפסקת אש מוחלטת - הדרום יהיה פתוח לכל האפשרויות".