חמישה ימים עברו מאז חיסולו הדרמטי של סמי עבדאללה אבו טאליב, בכיר חיזבאללה בערב חג שבועות. בחיזבאללה ממשיכים לפרסם תיעודים שלו שמציגים על חשיבותו ומראים כמה בורג מרכזי היה במערכת. בימים הראשונים, פרסמו רק תמונות שלו, ועכשיו החליטו בארגון הטרור לפרסם סרטון שבו הוא מהלל את נסראללה ומצהיר שהוא מוכן לעשות הכל בשבילו, כולל למות למענו. 

אין לדעת מתי צולם הסרטון, אך הוא מדגיש עד כמה חיזבאללה ספג מכה קשה. בהמשך השבוע, נסראללה ינאם לזכרו של אבו טאלב. בסרטון שנחשף אבו טאלב אומר: "היום אנו אומרים לנסראללה כי יש לו צבא ערוך ומוכן. אנו, בניו ושליחי אללה - מאות שהידים, מוכנים להקריב את עצמנו ולהילחם כדי להגן על כבוד אדמתנו וכבוד המולדת". 

"הבכיר ביותר מאז תחילת המלחמה״; זה מפקד חיזבאללה שחוסל, יחד עם עוד שלושה
בלבנון חשפו את המלכודות: הסיבה שחיזבאללה לא הגיב יותר בעוצמה לחיסול

עוד הוסיף טאלב בסרטון: "לבנון עומדת לצד אחינו בפלסטין ולמען סוגית ירושלים, שתישאר הסוגיה המרכזית עבור העם האיסלאמי. אנו אומרים לכבודו (נסראללה): אנו נתונים בידיך ומחכים לפקודתך על מנת להגן על לבנון, על תושביה ולמען סוגית פלסטין". 

המחבל טאליב סמי עבדאללה עם קאסם סולימאני  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
המחבל טאליב סמי עבדאללה עם קאסם סולימאני (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

טאלב סיכם: "אם ירצה אללה, אנו ממתינים להשמיד את הצבא והטנקים של האויב. גם אם הם לא ייכנסו ללבנון, אללה יזרז את ישועתנו". 

כזכור, חיסולו של סמי עבדאללה אבו טאליב, מפקד ״כוח ניצחון״  בחטיבת ״נאדר״, נערך בכפר ג'ויא ליד צור בדרום לבנון יחד עם סגנו ושני עוזרים הבכירים. 

חיסול סמי טאלב עבדאללה (צילום: דובר צה"ל)

אבו טאליב בן 55 שירת כמפקד היחידה מאז 2016 והיה אחראי על כלל הכוחות בגזרה המזרחית של לבנון. הוא עומד מאחורי ההתקפות על קרית שמונה, מרגליות, מנרה, אביבים, צפת ועוד מאז תחילת המלחמה, על הצתת השרפות בגולן ובגליל בשבועות האחרונים ולשיגור טילי הבורקאן. ההתקפה האחרונה שעליה הוא פיקד היה הירי לעבר קיבוץ כפר בלום.