אסון נוסף ברצועה: סמ״ר צור אברהם נהרג היום (ראשון) ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה ובינוני, לאחר שמבנה אותו סרקו קרס בחלקו לאחר שזירת מטענים הופעלה. כמו כן, הותר לפרסום שמו של סמל שלום מנחם שנפל באסון הנמר"ה ברפיח.

"הפרוטוקולים ייחשפו והאמת תתגלה": העימות החזיתי החדש בין גנץ לנתניהו
לאחר חשיפת מעריב: צה״ל והשב״כ מציגים - כלכלת עצורים

מתחקיר ראשוני עולה, כי כוח של חטיבת הנח"ל היה בפעילות בשכונת שבורה ברפיח. בעת שנכנסו לאחד הבתים כדי לסרוק אותו הבחינו הלוחמים בפער מנהרה מוסתר באחד החדרים. הלוחמים התקרבו לפיר ואז ארע פיצוץ. ההערכה היא שזירת מטענים מלכדה את הפיר וחלק מהמבנה. כתוצאה מהפיצוץ וקריסת חלק מהמבנה נפגעו ארבע לוחמים.

צוותי רפואה של צה״ל מיהרו לחלץ את הנפגעים. מותו של אחד הלוחמים נקבע בשטח, לוחם אחר שנפצע קשה קיבל טיפול מציל חיים והוא פונה יחד עם שני הלוחמים הפצועים באורח בינוני במסוקי חיל האוויר לבית החולים במרכז הארץ.

תיעוד ממצלמת גוף של לוחם ביחידת אגוז. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, אתמול בשעות הבוקר המוקדמות נהרגו שמונה לוחמים מגדוד 601 של ההנדסה הקרבית בהתפוצצות נמר"ה בשכונת תל סולטן שברפיח. בצה״ל בודקים אם הנמר"ה נפגעה מפיצוץ מטען גחון או שמטען שהוצמד לדופן הכלי. אפשרות אחרת שנבדקת כי תקלה בחומרי הנפץ שהוביל הכלי גרם לפיצוץ.

מדובר באזור בנוי בשכונת היוקרה של רפיח עם וילות רחבות ידיים, רמת הפיתוח ברחובות גבוהה והיא כוללת כבישים ומדרכות עם אבנים משתלבות. השיירה המשוריינת של צה״ל נע ברחובות, לפי שעה לא ברור עם בראש השיירה נוסע ״דובי״ (דחפור די-9) שתפקידו לפרק את הכביש כדי למנוע הפעלת מטעני ״גחון״. בראש השיירה נע כלי הרכב של מפקד הגדוד והנמר"ה שנפגעה נעה חמישית או שישית בטור.

במהלך הנסיעה נשמע פיצוץ אדיר שגרם לנמר"ה להתפוצץ ולעלות באש. הכלי נפגע באופן קשה ביותר ולקח זמן לכבות את האש ולהתקרב לכלי. כל יושבי הכלי, שמונה לוחמי חיל ההנדסה הקרבית, נהרגו במקום. בדפנות הכלי מבחוץ היו כמויות גדולות של חומר נפץ שכלל לבנות חבלה, מוקשים ועוד. בצה״ל אומרים כי המטענים נמצאים בדפנות הכלי מבחוץ כך שאם מתרחש פיצוץ חומרי החבלה הללו הוא לא אמור לפגוע בלוחמים בתא הלחימה של הנמר"ה.

במקביל לאירועים הקשים ברפיח, אתמול הלך לעולמו סמל יאיר רוטמן, לוחם בהכשרה בסיירת גבעתי, שנפצע באורח קשה בקריסת מבנה ממולכד לפני כשבוע. ארבעה לוחמים נהרגו במקום, ושבעה נוספים נפצעו - בהם חמישה באורח קשה. הלוחמים שנפלו: רס״ן טל פשבילסקי (שאולוב) בן 24 מגדרה, סמ״ר איתן קרלסברון בן 20 ממודיעין, סמל אלמוג שלום בן 19 מקיבוץ חמדיה, וסמל יאיר לוין בן 19 מגבעת הראל.