דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי התייחס היום (ראשון) בתדרוך לרשתות הזרות למצב בצפון הארץ ולמתיחות הגואה מול חיזבאללה. הגרי הבהיר כי ישראל קרובה לפתחה של הסלמה רחבה יותר.

צביקה יחזקאלי זועק אחרי האסון ברפיח - זה האוצר המודיעיני שצה"ל מפסיד
גיא ורון רותח מזעם: חיזבאללה החליט לא לירות היום - עכשיו נחשף למה

דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)
דובר צה''ל תא''ל דניאל הגרי (צילום: דובר צה''ל)

"ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון מסלים את התקפותיו נגד ישראל", אמר בפתח דבריו, "מאז שהחליט להצטרף למלחמה שהחל חמאס ב-7 באוקטובר, חיזבאללה ירה למעלה מ-5,000 רקטות, טילי נ״ט וכטב״מים חמושים מלבנון לעבר משפחות, בתים וקהילות ישראליות. התוקפנות הגוברת של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר - כזו שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על לבנון והאזור".

"חיזבאללה מסכן את עתידה של לבנון, כדי שהיא תוכל להוות מגן לחמאס", הוסיף, "מגן למחבלים של חמאס שרצחו קשישים, אנסו נשים, שרפו ילדים וחטפו יהודים, מוסלמים ונוצרים, במהלך הטבח שלהם ב-7 באוקטובר. כשאנחנו אומרים שלא ניתן ל-7 באוקטובר לקרות שוב באף אחד מהגבולות שלנו - אנחנו מתכוונים לזה".

פעילי חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)
פעילי חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)

לאחר מכן אמר: "בגלל סירובו של חיזבאללה לציית להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, בגלל התשתיות הצבאיות של חיזבאללה, הירי והאש לעבר ישראל מהאזור שמדרום לנהר הליטני בדרום לבנון, ובגלל כישלונה של לבנון לאכוף את 1701 על חיזבאללה - ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה, עד שיחזור הביטחון בגבול לבנון. בצורה כזאת או אחרת - אנחנו נדאג לחזרה בטוחה של הישראלים לבתיהם בצפון ישראל. זה לא נתון למשא ומתן".

לסיום הבהיר: "שלוחות הטרור של איראן ממשיכות לגרור את האזור להרס. ישראל תמשיך להילחם נגד ציר הרשע של איראן בכלל החזיתות, בעזה ובלבנון, בזמן שאנו פועלים לקראת עתיד בטוח יותר למזרח התיכון. ה-7 באוקטובר לא יכול לקרות שוב - באף אחד מגבולות ישראל. על ישראל מוטלת החובה להגן על אזרחיה. אנו נמלא את החובה הזו - בכל מחיר".

חיזבאללה (צילום: MAHMOUD ZAYYAT/AFP via Getty Images, MAHMOUD ZAYYAT/AFP via Getty Images)
חיזבאללה (צילום: MAHMOUD ZAYYAT/AFP via Getty Images, MAHMOUD ZAYYAT/AFP via Getty Images)

בצה"ל מבהירים את דבריו של הגרי, ואומרים כי "לא מדובר באיום, אלא בהעברת מסר לקהילה הבינלאומית, וליועץ האמריקאי עמוס הוכשטיין שיגיע לאזור מחר".

בתוך כך, בלבנון דיווחו כי ​​מזל"טים של צה"ל תקפו בדרום המדינה והביאו לנזק במקום. למרות התקיפות, נרשמה רגיעה יחסית בגבול הצפון בהיקף הירי. המצב נוצר ברקע חג הקורבן הנחגג בעולם המוסלמי.

בשעות הבוקר זוהה כטב״ם בשטח לבנון ולוחמי ההגנה האוירית ירטו אותו בשטח לבנון. בצה״ל העריכו כי חג הקורבן הוביל לירידה בירי מלבנון. גם צה״ל מצידו מיתן את התקיפות כנגד יעדים בלבנון. בשעות הצהרים מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב יארון. 

כמו כן, הכוחות ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום למרחב עמרא שבדרום לבנון. כוחות צה"ל תקפו במוצאי שבת מבנה צבאי של ארגון חיזבאללה במרחב הכפר כילא ותשתית טרור של הארגון במרחב מרווחין שבדרום לבנון.